Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezične igre kao poticaji u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 680623)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Aladrović Slovaček, Katarina ; Žurić, Mate ; Idrizi, Sadeta ; Perić, Maja Jezične igre kao poticaji u nastavi hrvatskoga jezika // Dijete i jezik danas - Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayjera u Osijeku i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2019. str. 59-84

Podaci o odgovornosti

Aladrović Slovaček, Katarina ; Žurić, Mate ; Idrizi, Sadeta ; Perić, Maja

hrvatski

Jezične igre kao poticaji u nastavi hrvatskoga jezika

Igra je jedna od osnovnih aktivnosti kojom dijete ulazi u svijet i otkriva ga, a koja mu, između ostaloga, pruža uživanje u osjećaju prihvaćenosti, ljubavi i topline, ali i uživanje u igranju samom, u kretanju i izgovaranju, u sporazumijevanju s drugima (Peti-Stanić i Velički, 2009). Odavno je igra afirmirana u obrazovne svrhe, no rezultati istraživanja (Miljević-Riđički, Pavličević- Franić i Aladrović Slovaček, Ivanković, 2013) pokazuju da se učenici tek ponekad u nastavi hrvatskoga jezika igraju iako imaju izrazito pozitivan stav prema igri kao nastavnoj strategiji. Upravo zato u ovom su radu istraživani utjecaji jezičnih igara kao poticaja za razvoj funkcionalne pismenosti, te su ispitani stavovi učenika i učitelja o potrebi provedbe igre u nastavi hrvatskoga jezika. Istraživanje je provedeno od 3. do 5. razreda (N = 111) u šest različitih škola. Stavovi učitelja ispitani su online upitnikom (N = 50) u kojemu su sudjelovali učitelji iz cijele Republike Hrvatske. Jezične su se igre na nastavi hrvatskoga jezika provele u dva dijela, kontrolnom i eksperimentalnom. U kontrolnom dijelu istraživanja obrada nastavne jedinice odvijala se bez uporabe jezičnih igara, a u eksperimentalnom dijelu kroz tri jezične igre, te se nakon toga proveo ispit znanja. Uz test priložen je i kratki upitnik za učenike koji je ispitivao njihove stavove o igri u nastavi, te posebice nastavi hrvatskoga jezika. Očekivalo se i potvrđeno je kako učenici eksperimentalne skupine pokazuju značajno bolji uspjeh u savladavanju nastavnog sadržaja, što još jednom pokazuje važnost i korisnost uporabe jezičnih igara u nastavi hrvatskoga jezika kao strategije koja povećava motivaciju učenika, ali i njihov uspjeh u samome predmetu, a time utječe i na funkcionalnu pismenost te bolju komunikacijsku osposobljenost, što i jest cilj nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi.

jezična igra, didaktička igra, nastava hrvatskoga jezika, učitelj, stav prema nastavi hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

Language games as motivation for Croatian teaching

nije evidentirano

language games, didactic games, Croatian lessons, teacher, attitude towards Croatian lessons

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-84.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas - Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku

Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayjera u Osijeku i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

978-953-6965-73-1

Podaci o skupu

8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku

predavanje

01.12.2017-02.12.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano