Jezične igre kao poticaji u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 680623)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Aladrović Slovaček, Katarina ; Žurić, Mate ; Idrizi, Sadeta ; Perić, Maja
hrvatski
Jezične igre kao poticaji u nastavi hrvatskoga jezika
Igra je jedna od osnovnih aktivnosti kojom dijete ulazi u svijet i otkriva ga, a koja mu, između ostaloga, pruža uživanje u osjećaju prihvaćenosti, ljubavi i topline, ali i uživanje u igranju samom, u kretanju i izgovaranju, u sporazumijevanju s drugima (Peti-Stanić i Velički, 2009). Odavno je igra afirmirana u obrazovne svrhe, no rezultati istraživanja (Miljević-Riđički, Pavličević- Franić i Aladrović Slovaček, Ivanković, 2013) pokazuju da se učenici tek ponekad u nastavi hrvatskoga jezika igraju iako imaju izrazito pozitivan stav prema igri kao nastavnoj strategiji. Upravo zato u ovom su radu istraživani utjecaji jezičnih igara kao poticaja za razvoj funkcionalne pismenosti, te su ispitani stavovi učenika i učitelja o potrebi provedbe igre u nastavi hrvatskoga jezika. Istraživanje je provedeno od 3. do 5. razreda (N = 111) u šest različitih škola. Stavovi učitelja ispitani su online upitnikom (N = 50) u kojemu su sudjelovali učitelji iz cijele Republike Hrvatske. Jezične su se igre na nastavi hrvatskoga jezika provele u dva dijela, kontrolnom i eksperimentalnom. U kontrolnom dijelu istraživanja obrada nastavne jedinice odvijala se bez uporabe jezičnih igara, a u eksperimentalnom dijelu kroz tri jezične igre, te se nakon toga proveo ispit znanja. Uz test priložen je i kratki upitnik za učenike koji je ispitivao njihove stavove o igri u nastavi, te posebice nastavi hrvatskoga jezika. Očekivalo se i potvrđeno je kako učenici eksperimentalne skupine pokazuju značajno bolji uspjeh u savladavanju nastavnog sadržaja, što još jednom pokazuje važnost i korisnost uporabe jezičnih igara u nastavi hrvatskoga jezika kao strategije koja povećava motivaciju učenika, ali i njihov uspjeh u samome predmetu, a time utječe i na funkcionalnu pismenost te bolju komunikacijsku osposobljenost, što i jest cilj nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi.
jezična igra, didaktička igra, nastava hrvatskoga jezika, učitelj, stav prema nastavi hrvatskoga jezika
nije evidentirano
engleski
Language games as motivation for Croatian teaching
nije evidentirano
language games, didactic games, Croatian lessons, teacher, attitude towards Croatian lessons
nije evidentirano
Podaci o prilogu
59-84.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas - Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku
Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayjera u Osijeku i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
978-953-6965-73-1
Podaci o skupu
8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku
predavanje
01.12.2017-02.12.2017
Osijek, Hrvatska