Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi (CROSBI ID 268909)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Alerić, Marko ; Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi // Communication management review, 04 (2019), 01; 50-59

Podaci o odgovornosti

Alerić, Marko ; Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

hrvatski

Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi

Medijski odgoj i obrazovanje učenika obuhvaća znanja i vještine iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija te se podrazumijeva da su učitelji u inicijalnom akademskom obrazovanju stekli učiteljske kompetencije za medijsko opismenjavanje. U suvremenom se kontekstu, koji podrazumijeva stalnu izloženost djece medijskim sadržajima, pretpostavlja da odgojno-obrazovni programi sadržajno odgovaraju potrebama učenika – primatelja medijskih sadržaja. U radu smo istražili sadržaje programa za Hrvatski jezik u osnovnoj školi te ispitali mišljenje ravnatelja, kao organizatora nastavnoga procesa, o tome koji učitelji provode medijski odgoj i obrazovanje u hrvatskom obrazovnom sustavu. Nadalje u radu problematiziramo inicijalnu osposobljenost nastavnika za nastavu medijske kulture, stavljamo u suodnos pojmove medijska kultura i medijska pismenost te problematiziramo poistovjećivanje uporabe medijskih alata s medijskom pismenošću. Istraživanje je povedeno s pomoću upitnika kojim smo ispitali nositelje medijskog odgoja i obrazovanja te najčešće zadužene osobe za medijsko opismenjavanje djece u osnovnoj školi (učitelji pojedinih predmeta ili stručni suradnici). Također je ispitano zadovoljstvo programom medijske kulture u predmetu Hrvatski jezik koji je predviđen Nastavnim planom i programom za osnovnu školu. Rezultati istraživanja pokazuju da bi učitelji i odgojitelji (uz roditelje) trebali medijski odgajati učenike (33, 7 %). U osnovnoj školi najčešće su za medijsko opismenjavanje učenika zaduženi nastavnici Hrvatskoga jezika (71, 4 %) i Informatike (21, 9 %). Programom medijske kulture u nastavnom predmetu Hrvatski jezik nezadovoljno je 15, 9 %, a zadovoljno 12, 5 % ispitanika.

medijsko opismenjavanje, osnovnoškolsko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Media literacy in primary school

nije evidentirano

media literacy, primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

04 (01)

2019.

50-59

objavljeno

2459-590X

2459-6086

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti

Poveznice