Implementacija modela učenja u zajednici na primjeru kolegija "Pedagogija treće životne dobi" (CROSBI ID 680614)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zloković, Jasminka ; Zovko, Anita ; Vukobratović, Jelena
hrvatski
Implementacija modela učenja u zajednici na primjeru kolegija "Pedagogija treće životne dobi"
Rad predstavlja analizu dosadašnjih istraživanja i raspravu o izazovima s kojima su se autorice susrele prilikom implementacije modela učenja zalaganjem u zajednici na kolegiju „Pedagogija treće životne dobi“ na diplomskom studiju pedagogije koji se provodi u periodu od akademske godine 2014/2015. do 2017/2018. Temelj za raspravu o izazovima implementacije modela čine odgovori studenata, voditelja i mentora studenata u lokalnoj zajednici, kao i iskustva nositeljica kolegija na pitanja otvorenog tipa iz obrazaca za evaluaciji rada studenata i kolegija. Vrijedan okvir za razumijevanje konkretnih problema i razmišljanje o načinima njihova prevladavanja daju radovi stranih autora koji razmatraju primjere implementacije ovog modela kao i radovi domaćih autora u kojima se raspravlja o pretpostavkama i preduvjetima nužnim za uspješnu implementaciju modela. Svi uključeni u nastavu (studenti, mentori u zajednici, nositeljice kolegija) ovaj pristup ocjenjuju korisnim, kako za primjenu stečenih znanja i vještina te razvoj novih, tako i za ispunjenje potreba zajednice, razvoj prosocijalnih stavova i odgovornosti za društvene probleme. Glavni izazovi odnose se na poteškoće oko integracije sadržaja kolegija i aktivnosti u zajednici te neminovnu potporu Sveučilišta u vidu Sveučilišnog centra koji bi svojim djelovanjem olakšao mnoge aktivnosti nužne za uspješnu implementaciju. Iskustva u radu na kolegiju „Pedagogija treće životne dobi“ daju vrijednu priliku za promišljanje o različitim aspektima nastave u čiji razvoj treba ulagati dodatni znanstveno-stručni i socijalni (društveni) napor kako bi integracija nastave i zalaganja u zajednici bila što kvalitenija, a time korist za studente, zajednicu, nastavnike i Sveučilište veća. Autorice drže kako promišljanja o izazovima modela učenja u zajednici mogu biti korisna i drugim sveučilišnim nastavnicima u traganjima za novim mogućnostima unapređenja visokoškolske nastave i podizanja kvalitete socijalne aktivnosti i osjetljivosti mladih.
učenje zalaganjem u zajednici, pedagogija treće životne dobi, inoviranje visokoškolske nastave
nije evidentirano
engleski
Implementation of a model of community learning through the example of the pedagogy for the third age
nije evidentirano
community-based learning, pedagogy of the third age, innovating higer educationon
nije evidentirano
Podaci o prilogu
487-501.
2018.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
0-2490-2292-0
2490-2292
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
ostalo
05.10.2018-06.10.2018
Sarajevo, Bosna i Hercegovina