Stereotipi prema osobama treće životne dobi: iskustva starijih (CROSBI ID 64792)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zovko, Anita ; Damjanić, Ivana
hrvatski
Stereotipi prema osobama treće životne dobi: iskustva starijih
Autorice se u radu bave stereotipima prema osobama treće životne dobi. Na početku rada sa teorijskog aspekta obrađuju područje stereotipa o starijima nakon čega slijedi prikaz rezultata provedenog kvalitativnog istraživanja. Autorice propituju (su)odnos starih i mladih, upoznatost osoba treće životne dobi sa suvremenom tehnologijom i korištenje iste, stavove osoba treće životne dobi spram medijskih sadržaja, a sve to u cilju osvješćivanje eventualnih stereotipnih uloga i osobina koje su dodijeljene osobama treće životne dobi. Uzorak ovog istraživanja je sačinjavalo devet osoba treće životne dobi koji su birani na temelju različitih obilježja (spol, oblik stanovanja, materijalna situacija). Između ostaloga, kod ispitanika se uočio pozitivan odnos sa ostalim društvenim skupina, naročito mladima. U odnosima s vlastitom dobnom skupinom i mladima ispitanici ne osjećaju podcjenjivanje ili eventualno umanjivanje njihove vrijednosti. Većina ih je upoznata s dominantnim vjerovanjima i stereotipima o osobama treće životne dobi, ali ih olako ne prihvaćaju. Stereotipno mišljenje kod samih ispitanika vidljivo je u opisima vlastite dobne skupine. Na kraju rada autorice prikazuju i neke od načina prevladavanja negativne slike o osobama treće životne dobi od strane samih ispitanika.
stereotipi, starenje, starost, ageizam, treća životna dob, aktivan život, promjena percepcije
nije evidentirano
engleski
Stereotypes of People in the Third Age: Experiences of the Elderly
nije evidentirano
stereotypes, ageing, old age, ageism, third age, active life, perception change, golden age
nije evidentirano
Podaci o prilogu
365-377.
objavljeno
Podaci o knjizi
Sodobne paradigme raziskovanja izobraževanja in učenja odraslih
Ličen, Nives ; Mezgec, Maja
Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
2018.
978-961-06-0120-3