Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture (CROSBI ID 268903)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda ; Matić, Danijela Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 7-27

Podaci o odgovornosti

Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda ; Matić, Danijela

hrvatski

Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost između stila vodstva ravnatelja i subjektivne dobrobiti učitelja, kao i moguću medijacijsku ulogu školske kulture u ovom odnosu. U istraživanju je sudjelovalo 586 učitelja razredne i predmetne nastave zaposlenih u dvadeset osnovnih škola u devet županija Republike Hrvatske. U istraživanju su korišteni instrumenti: višefaktorski upitnik rukovođenja (za mjerenje transformacijskog, transakcijskog i pasivno-izbjegavajućeg stila vodstva (fr. Laissez-faire vodstvo), upitnik o školskoj kulturi, skala zadovoljstva životom, skala pozitivnih i negativnih emocija i skala zadovoljstva učiteljskim poslom. Rezultati dobiveni strukturalnim modeliranjem pokazali su da je transformacijsko vodstvo pozitivno povezano sa školskom kulturom i dobrobiti, ali nije povezano s negativnim emocijama. Transakcijsko i pasivno-izbjegavajuće vodstvo pozitivno je povezano s negativnim emocijama. Također je utvrđeno da transakcijsko i pasivno- izbjegavajuće vodstvo nisu povezani sa školskom kulturom. Školska kultura pozitivno je povezana s dobrobiti, a negativno s negativnim emocijama. Pritom je utvrđeno da je školska kultura značajan medijator između transformacijskog vodstva i dobrobiti te negativnih emocija. Kod dobrobiti se radi o parcijalnoj medijaciji, a kod negativnih emocija o potpunoj medijaciji.

subjektivna dobrobit ; suradnička školska kultura ; stil vodstva ; učitelji

nije evidentirano

engleski

Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture

nije evidentirano

subjektivna dobrobit ; suradnička školska kultura ; stil vodstva ; učitelji

nije evidentirano

Podaci o izdanju

160 (1-2)

2019.

7-27

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija