Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1019377

Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture


Slavić, Anđelka; Rijavec, Majda; Matić, Danijela
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 7-27 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1019377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture

Autori
Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda ; Matić, Danijela

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160 (2019), 1-2; 7-27

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
subjektivna dobrobit ; suradnička školska kultura ; stil vodstva ; učitelji

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost između stila vodstva ravnatelja i subjektivne dobrobiti učitelja, kao i moguću medijacijsku ulogu školske kulture u ovom odnosu. U istraživanju je sudjelovalo 586 učitelja razredne i predmetne nastave zaposlenih u dvadeset osnovnih škola u devet županija Republike Hrvatske. U istraživanju su korišteni instrumenti: višefaktorski upitnik rukovođenja (za mjerenje transformacijskog, transakcijskog i pasivno-izbjegavajućeg stila vodstva (fr. Laissez-faire vodstvo), upitnik o školskoj kulturi, skala zadovoljstva životom, skala pozitivnih i negativnih emocija i skala zadovoljstva učiteljskim poslom. Rezultati dobiveni strukturalnim modeliranjem pokazali su da je transformacijsko vodstvo pozitivno povezano sa školskom kulturom i dobrobiti, ali nije povezano s negativnim emocijama. Transakcijsko i pasivno-izbjegavajuće vodstvo pozitivno je povezano s negativnim emocijama. Također je utvrđeno da transakcijsko i pasivno- izbjegavajuće vodstvo nisu povezani sa školskom kulturom. Školska kultura pozitivno je povezana s dobrobiti, a negativno s negativnim emocijama. Pritom je utvrđeno da je školska kultura značajan medijator između transformacijskog vodstva i dobrobiti te negativnih emocija. Kod dobrobiti se radi o parcijalnoj medijaciji, a kod negativnih emocija o potpunoj medijaciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)

Avatar Url Anđelka Slavić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Slavić, Anđelka; Rijavec, Majda; Matić, Danijela
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 7-27 (recenziran, članak, znanstveni)
Slavić, A., Rijavec, M. & Matić, D. (2019) Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture. Napredak (Zagreb), 160 (1-2), 7-27.
@article{article, year = {2019}, pages = {7-27}, keywords = {subjektivna dobrobit, suradni\v{c}ka \v{s}kolska kultura, stil vodstva, u\v{c}itelji}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit u\v{c}itelja: posreduju\'{c}a uloga \v{s}kolske kulture}, keyword = {subjektivna dobrobit, suradni\v{c}ka \v{s}kolska kultura, stil vodstva, u\v{c}itelji} }
@article{article, year = {2019}, pages = {7-27}, keywords = {subjektivna dobrobit, suradni\v{c}ka \v{s}kolska kultura, stil vodstva, u\v{c}itelji}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit u\v{c}itelja: posreduju\'{c}a uloga \v{s}kolske kulture}, keyword = {subjektivna dobrobit, suradni\v{c}ka \v{s}kolska kultura, stil vodstva, u\v{c}itelji} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font