Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture (CROSBI ID 268903)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda ; Matić, Danijela
hrvatski
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost između stila vodstva ravnatelja i subjektivne dobrobiti učitelja, kao i moguću medijacijsku ulogu školske kulture u ovom odnosu. U istraživanju je sudjelovalo 586 učitelja razredne i predmetne nastave zaposlenih u dvadeset osnovnih škola u devet županija Republike Hrvatske. U istraživanju su korišteni instrumenti: višefaktorski upitnik rukovođenja (za mjerenje transformacijskog, transakcijskog i pasivno-izbjegavajućeg stila vodstva (fr. Laissez-faire vodstvo), upitnik o školskoj kulturi, skala zadovoljstva životom, skala pozitivnih i negativnih emocija i skala zadovoljstva učiteljskim poslom. Rezultati dobiveni strukturalnim modeliranjem pokazali su da je transformacijsko vodstvo pozitivno povezano sa školskom kulturom i dobrobiti, ali nije povezano s negativnim emocijama. Transakcijsko i pasivno-izbjegavajuće vodstvo pozitivno je povezano s negativnim emocijama. Također je utvrđeno da transakcijsko i pasivno- izbjegavajuće vodstvo nisu povezani sa školskom kulturom. Školska kultura pozitivno je povezana s dobrobiti, a negativno s negativnim emocijama. Pritom je utvrđeno da je školska kultura značajan medijator između transformacijskog vodstva i dobrobiti te negativnih emocija. Kod dobrobiti se radi o parcijalnoj medijaciji, a kod negativnih emocija o potpunoj medijaciji.
subjektivna dobrobit ; suradnička školska kultura ; stil vodstva ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture
nije evidentirano
subjektivna dobrobit ; suradnička školska kultura ; stil vodstva ; učitelji
nije evidentirano