Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KOMPETENCIJE I EDUKACIJSKE POTREBE STRUČNJAKA U SUSTAVIMA OBRAZOVANJA I SOCIJALNE SKRBI ZA RAD S MLADIMA S PROBLEMIMA KOCKANJA (CROSBI ID 680593)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mandić, Sabina ; Ricijaš, Neven ; Dodig Hundrić, Dora COMPETENCIES AND TRAINING NEEDS OF EDUCATIONAL AND SOCIAL WELFARE SYSTEMS PROFESSIONALS FOR WORKING WITH YOUTH GAMBLING PROBLEMS / KOMPETENCIJE I EDUKACIJSKE POTREBE STRUČNJAKA U SUSTAVIMA OBRAZOVANJA I SOCIJALNE SKRBI ZA RAD S MLADIMA S PROBLEMIMA KOCKANJA // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. (ur.). 2019. str. 325-327

Podaci o odgovornosti

Mandić, Sabina ; Ricijaš, Neven ; Dodig Hundrić, Dora

hrvatski

KOMPETENCIJE I EDUKACIJSKE POTREBE STRUČNJAKA U SUSTAVIMA OBRAZOVANJA I SOCIJALNE SKRBI ZA RAD S MLADIMA S PROBLEMIMA KOCKANJA

Domaća i inozemna istraživanja potvrđuju uključivanje adolescenata u igre na sreću te ukazuju na sve veću zastupljenost psihosocijalnih problema povezanih s kockanjem kod ove populacije, pri čemu je prevalencija u Europi od 0.2% do 12.3% (Ricijaš i sur., 2016 ; Calado i sur., 2017). U okviru sustava obrazovanja stručnjaci psihosocijalnog profila rade s općom populacijom adolescenata, prije svega kroz univerzalne preventivne i rane intervencije. S druge strane, sustav socijalne skrbi primarno je usmjeren pružanju tretmanskih intervencija u kontekstu problema u ponašanju mladih (delinkventno ponašanje, ovisnosti i slično). Cilj ovog istraživanja je ispitati u kojoj se mjeri stručnjaci zaposleni u sustavima obrazovanja i socijalne skrbi susreću s mladima koji su razvili probleme povezane s kockanjem, u kojoj mjeri smatraju da su kompetencije za rad s njima važne, u kojoj mjeri sebe smatraju kompetentnima za pružanje intervencija te imaju li znanja o resursima u zajednici za ovo specifično područje. Istraživanje je provedeno tijekom 2018. godine, a uzorak sudionika čini ukupno N=243 stručnjaka (n=120 stručnih suradnika u srednjim školama, Mdob=41.66 ; n=123 stručnjaka zaposlenih u sustavu socijalne skrbi, Mdob=40.78). Rezultati općenito pokazuju kako stručnjaci iz oba sustava kompetencije za rad s mladima s problemima povezanim s kockanjem smatraju važnima, ali sebe u manjoj mjeri smatraju kompetentnima za rad s tom populacijom te su nedovoljno informirani o postojećim resursima u zajednici. Rezultati će biti interpretirani u kontekstu hrvatske prakse i unaprjeđenja kvalitete intervencija za mlade s problemima povezanim s kockanjem, kao i adresiranja potreba za dodatnim edukacijama i cjeloživotnog učenja stručnjaka psihosocijalnog profila.

adolescenti ; kockanje ; psihosocijalne intervencije ; sustav obrazovanja ; sustav socijalne skrbi

nije evidentirano

engleski

COMPETENCIES AND TRAINING NEEDS OF EDUCATIONAL AND SOCIAL WELFARE SYSTEMS PROFESSIONALS FOR WORKING WITH YOUTH GAMBLING PROBLEMS

Domaća i inozemna istraživanja potvrđuju uključivanje adolescenata u igre na sreću te ukazuju na sve veću zastupljenost psihosocijalnih problema povezanih s kockanjem kod ove populacije, pri čemu je prevalencija u Europi od 0.2% do 12.3% (Ricijaš i sur., 2016 ; Calado i sur., 2017). U okviru sustava obrazovanja stručnjaci psihosocijalnog profila rade s općom populacijom adolescenata, prije svega kroz univerzalne preventivne i rane intervencije. S druge strane, sustav socijalne skrbi primarno je usmjeren pružanju tretmanskih intervencija u kontekstu problema u ponašanju mladih (delinkventno ponašanje, ovisnosti i slično). Cilj ovog istraživanja je ispitati u kojoj se mjeri stručnjaci zaposleni u sustavima obrazovanja i socijalne skrbi susreću s mladima koji su razvili probleme povezane s kockanjem, u kojoj mjeri smatraju da su kompetencije za rad s njima važne, u kojoj mjeri sebe smatraju kompetentnima za pružanje intervencija te imaju li znanja o resursima u zajednici za ovo specifično područje. Istraživanje je provedeno tijekom 2018. godine, a uzorak sudionika čini ukupno N=243 stručnjaka (n=120 stručnih suradnika u srednjim školama, Mdob=41.66 ; n=123 stručnjaka zaposlenih u sustavu socijalne skrbi, Mdob=40.78). Rezultati općenito pokazuju kako stručnjaci iz oba sustava kompetencije za rad s mladima s problemima povezanim s kockanjem smatraju važnima, ali sebe u manjoj mjeri smatraju kompetentnima za rad s tom populacijom te su nedovoljno informirani o postojećim resursima u zajednici. Rezultati će biti interpretirani u kontekstu hrvatske prakse i unaprjeđenja kvalitete intervencija za mlade s problemima povezanim s kockanjem, kao i adresiranja potreba za dodatnim edukacijama i cjeloživotnog učenja stručnjaka psihosocijalnog profila.

adolescents ; gambling ; psychosocial interventions ; education system ; social welfare system

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

325-327.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH

Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M.

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9886

Podaci o skupu

10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

21.06.2019-23.06.2019

Istanbul, Turska

Povezanost rada

nije evidentirano