Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

IKON 12 - Iconography of Pain (CROSBI ID 785364)

Druge vrste radova | ostalo

Vicelja-Matijašić, Marina IKON 12 - Iconography of Pain // IKON 12. 2019.

Podaci o odgovornosti

Vicelja-Matijašić, Marina

engleski

IKON 12 - Iconography of Pain

U dvadeset i osam znanstvenih radova aktualiziraju se pitanja vezana uz bol kao jedan od najelaboriranijih sadržaja likovnih umjetnosti, koji se promatra i kao impuls umjetničkog rada i kao njegov subjekt. Predstavljeni su recentni istraživački projekti i postignuća unutar rasprava između povijesti i teorije umjetnosti, teologije, filozofije, vizualnih i kulturalnih studija te psihologije i psihijatrije u odnosu prema boli kroz povijest. Ponajprije se to odnosi na pitanje teškoća u artikulaciji i prevođenju boli „sliku“ u likovnim i vizualnim umjetnostima, iako one predstavljaju najčešće medije kojima se komuniciraju poruke vezane uz bol te medije koji su stvorili seminalne konstrukte u njezinoj reprezentaciji, a koje Aby Warburg naziva formulama patosa (Pathosformeln). Prikazi boli oduvijek su izazivali morbidnu znatiželju. Slike izmučenih i izranjavanih tijela, tortura, patnji i martirija predstavljaju jedan od istaknutih fokusa zapadne povijesti umjetnosti često vezani uz bitke, ratove, epidemije i razne prirodne katastrofe. Ova je tema, također, iznimno utjecala na velike korpuse povezane s ideološkim i političkim ciljevima ili pak stvaranjima nacionalnih povijesti i mitova. Ona je usko povezana s tijelom, koje je recentno u središtu interesa povijesno-umjetničkih rasprava, pa time tijelo postaje jedan od ključnih sadržaja nekoliko radova. Temi boli prilazi se u povijesnom kontekstu budući da se različito prikazuje kroz povijest, tradicije i kulture. Tekstovi potiču pitanje današnjeg razumijevanja prikaza boli ranijih vremena, motivacija koje su ih potaknule te poruka koje su odašiljale i interesa gledatelja u različitom prostoru i vremenu. Također, dotiču se rasprava o nemogućnosti estetskog i racionalnog pristupa temi unutar nekoliko filozofskih i teoloških pravaca. U kronološkom razvoju i načinu obrade brojnih tema vezanih uz bol dominiraju pitanja i problemi iz srednjovjekovne i ranonovovjekovne europske umjetničke ostavštine, ali su posebno značajni i provokativni tekstovi koji se dotiču modernih i suvremenih koncepata, koji u centar stavljaju promatrača, publiku, različite kontekste, rodnost i druge aspekte.

iconography, pain, arts

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

IKON 12

2019.

nije evidentirano

objavljeno

1846-8551

2507-041X

Povezanost rada

Povijest umjetnosti