Utječe li tehnika visoke prepreke na rezultate web-ispitivanja? (CROSBI ID 268643)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Maliković, Marko ; Švegar, Domagoj
hrvatski
Utječe li tehnika visoke prepreke na rezultate web-ispitivanja?
Tehnika visoke prepreke jedna je od strategija kontrole odustajanja ispitanika od web- ispitivanja. Tehnikom visoke prepreke pokušava se umjetno i namjerno izazvanim zastojem u učitavanju početne stranice web-upitnika izazvati što ranije odustajanje manje motiviranih ispitanika. Dakle, očekuje se da će oni ispitanici koji unatoč čekanju nastave s ispunjavanjem upitnika biti motiviraniji, a time i da će njihovi odgovori biti više kvalitete. Do sada je objavljeno vrlo malo istraživanja i radova na temu korisnosti tehnike visoke prepreke (i sličnih tehnika), a dobiveni su rezultati nejasni i/ili međusobno oprečni. U ovom je članku opisano istraživanje koje se bavi utjecajem tehnike visoke prepreke na rezultate web- ispitivanja na uzorku od 235 studentica i studenata Filozofskog fakulteta u Rijeci. Primijenjen je web-upitnik općih stavova prema internetu. Konkretno, korištene su dvije inačice web-upitnika ; jedna sa zastojem u učitavanju početne stranice, kao eksperimentalni uvjet, i jedna bez zastoja, za kontrolu. Ustanovljeni su efekti zastoja na odustajanje sudionika, ali ne i na sadržaj odgovora ni na brzinu odgovaranja. Primjena zastoja rezultirala je značajnim smanjenjem broja ispitanika koji započinju odgovarati na upitnik. No, s obzirom na to da ispitanici koji usprkos zastoju započnu odgovarati na upitnik u značajno većem postotku ispunjavaju upitnik do kraja u odnosu na ispitanike iz kontrolne skupine, broj se u cijelosti ispunjenih upitnika u konačnici nije razlikovao među skupinama.
web-ispitivanje ; tehnika visoke prepreke ; odustajanje
nije evidentirano
engleski
Does the High Hurdle Technique Affect Web-Survey Results?
nije evidentirano
web-survey ; high hurdle technique ; dropout
nije evidentirano
Podaci o izdanju
7 (1)
2019.
17-30
objavljeno
1848-1299
1849-1723
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija