Prijevoz teskih tereta specijalnim brodovima na valovitom moru (CROSBI ID 335906)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Radan, Damir
Prof. dr. sc. Vjeceslav Coric
hrvatski
Prijevoz teskih tereta specijalnim brodovima na valovitom moru
U ovom radu postavljeni su novi kriteriji procjene rizika prijevoza teških tereta na valovitom moru. Osim velikog broja praktičnih metoda vezivanja i pričvršćivanja tereta, u radu su također obrađeni tipovi i mogućnosti suvremenih brodova za prijevoz teških tereta. U svim postavljenim matematičkim modelima osnovna je pretpostavka da je teret moguće smatrati krutim tijelom koje je sustavom elastičnih pripona i veza pričvršćeno za palubu broda. U tom slučaju bilo je potrebno definirati tipove teških tereta koji se opravdano mogu smatrati krutima. Tereti manje i srednje zapremnine obično su tereti vrlo velike gustoće i krutosti tako da se za njih sa sigurnošću mogu postaviti modeli njihanja krutih tijela, koji omogućavaju racionalnu procjenu sila u priponama. Krutost konstrukcije teških tereta veće zapremnine obično je znatno manja tako da pri većim stanjima morskih valova uslijed njihanja može doći do popuštanja elementa konstrukcije. Iako se matematički modeli njihanja krutih tijela ne mogu u potpunosti iskoristiti za procjenu takvih rizika, postoji mogućnost diskretizacije kontinuirano elastičnih tijela na veći broj manjih krutih tijela koja se mogu ukrutiti i pričvrstiti sustavom elastičnih ukrepa i pripona. Najvažniji matematički modeli izvedeni u ovom radu su modeli njihanja krutih tijela sa šest stupnjeva slobode i uzbudom koja nastaje kao posljedica njihanja podloge na različitim mjestima oslanjanja i pričvršćivanja tereta. Njihanja broda određuju se pomoću autorovog programa MARHYDRO koji se zasniva na linearnoj teoriji odsječaka. Njihanje teških tereta prouzročit će velike sile i momente koji se lokalno prenose na konstrukciju palube preko oslonaca i pripona postavljenih na raznim mjestima pričvršćivanja. Zbog toga su postavljeni matematički modeli u kojima je pretpostavljena sprega između njihanja krutih tijela tereta i broda. Takvi modeli mogu se koristiti u svrhu procjene njihanja broda kao i njegovog globalnog elastičnog ponašanja na valovima koje se proučava u teoriji hidroelastičnosti broda.
teški tereti; matematički modeli; njihanja; kruta tijela; valovito more
nije evidentirano
engleski
TRANSPORTATION OF HEAVY CARGO ON BOARD SPECIAL SHIPS IN A SEAWAY
nije evidentirano
heavy cargo; mathematical models; oscilations; solid bodies; seaway
nije evidentirano
Podaci o izdanju
141
22.11.2002.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb