Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa (CROSBI ID 428395)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dekanić, Monika Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa / Lukaš, Mirko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2019

Podaci o odgovornosti

Dekanić, Monika

Lukaš, Mirko

hrvatski

Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa

Cilj ovog rada je ispitati stručne suradnike pedagoge u osnovnim i srednjim školama o načinu rada s nastavnicima koji se deklariraju da rade pod stresom te ponuditi prijedloge koje pedagog može primjenjivati i provoditi u svom radu kako do stresa ne bi dolazilo. Istraživanje je provedeno na uzorku od deset stručnih suradnica pedagoginja na području Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije u šest osnovnih škola i četiri srednje škole. Rezultati istraživanja potvrđuju da je učiteljska profesija jedna od najstresnijih zanimanja i da se nastavnici gotovo svakodnevno obraćaju pedagozima za pomoć i/ili savjet ukoliko smatraju da ne mogu sami riješiti problem. Empatija je istaknuta kao najvažnija kompetencija pedagoga u radu s nastavnicima koji su pod stresom. Jedan od najčešćih izvora nastavničkog stresa i u osnovnoj i u srednjoj školi jesu „teški“ roditelji, zatim razredna (ne)disciplina, konflikti s kolegama, brze promjene u informacijskoj tehnologiji i nasilje među učenicima. Strategije za rad s nastavnicima koji su pod stresom a koje ispitanice izdvajaju kao pomoć u njihovom radu su redovni savjetodavni razgovori, organiziranje pedagoških radionica ili predavanja na temu stresa, stručna usavršavanja, hospitacije, kvalitetna suradnja, timski rad, ugodna radna atmosfera, dobri međusobni odnosi, supervizija i metoda medijacije. Ovo istraživanje zasigurno ima svoju praktičnu primjenu jer su na temelju prijedloga ispitivačica i spoznaja iz analizirane dostupne literature ponuđeni konkretni prijedlozi koje pedagozi mogu provoditi i primjenjivati u radu s nastavnicima, učenicima i roditeljima s ciljem prevladavanja cijelog niza negativnih pojavnosti koje nosi školski život, a mogu uzrokovati stres.

izvori nastavničkog stresa, pedagoška profesija, preventivni oblici i načini rada, suočavanje sa stresom

nije evidentirano

engleski

The role of professional associates pedagogues in the prevention of teacher stress

nije evidentirano

sources of teacher stress, pedagogues, preventive forms and ways of working, coping with stress

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64

26.08.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija