Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Participativna interpretacija baštine i društveni učinci na mlade (CROSBI ID 428384)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Domšić, Lana Participativna interpretacija baštine i društveni učinci na mlade / Babić, Darko (mentor); Zagreb, Hrvatska, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2018

Podaci o odgovornosti

Domšić, Lana

Babić, Darko

hrvatski

Participativna interpretacija baštine i društveni učinci na mlade

Ovaj doktorski rad rezultat je istraživanja o društvenoj relevantnosti baštine za mlade kroz proučavanje učinaka participativnog pristupa interpretaciji baštine u lokalnoj zajednici. Suvremena teorijska promišljanja baštine temelje se na njezinoj holističkoj definiciji koja uključuje sve materijalne i nematerijalne aspekte te na njezinom potencijalu za unaprjeđenje života pojedinaca i zajednica. Smatra se da je taj potencijal moguće aktivirati kroz aktivno uključivanje lokalne zajednice u interpretaciju baštine čime bi se u konačnici ostvarili brojni pozitivni učinci na kvalitetu ljudskih života i održivi razvoj zajednica kroz doprinos razvoju znanja i vještina, poticanje društvene kohezije, razvoja osjećaja pripadnosti i identiteta i dr. Glavni cilj doktorskog rada bio je istražiti učinke participativne interpretacije baštine na individualni i socijalni razvoj mladih kroz akcijsko istraživanje u lokalnoj zajednici. Dodatni ciljevi su stvaranje konceptualnog okvira za proučavanje društvene vrijednosti baštine te ispitivanje stavova i percepcija mladih o baštini i njezinim vrijednostima. Empirijsko istraživanje provedeno je primjenom nacrta akcijskog istraživanja uz korištenje mješovite znanstvene metodologije. Metodološka struktura uključivala je kvantitativni pristup u obliku anketnog istraživanja „pred-post“ tipa i kvalitativni pristup koji se temeljio na promatranju i provođenju fokus grupe. Sudionici i ispitanici su bili učenici srednje škole u Zaprešiću, a rezultat projekta akcijskog istraživanja bilo je kreiranje izložbe o lokalnoj baštini. U radu su potvrđene hipoteze da interpretacija baštine može imati pozitivne učinke na individualni i socijalni razvoj mladih u lokalnoj zajednici te da se veći društveni učinci postižu njihovim aktivnim uključivanjem u sam proces. Utvrđeno je kako je najsnažniji učinak ostvaren u kategoriji osobnog razvoja mladih, posebno u segmentu koji se tiče razvoja znanja, vještina i interesa. Postotak učenika koji misle da je baština zaprešićkog kraja posebna i jedinstvena popeo se sa 41, 5% na 58, %, dok se postotak učenika koji misle da Zaprešić ima zanimljivu povijest popeo sa 45, 9% na 68, 9%. Također se statistički značajno povećao broj mladih kojima je važno da se u njihovoj blizini nalaze povijesne građevine i da se njeguju narodni običaji. Projekt je kod učenika utjecao i na razvoj znatiželje i interesa za daljnje učenje. Rezultati pokazuju da je postotak učenika koji su zainteresirani da saznaju nešto više o baštini Zaprešića narastao nakon razgledavanja izložbe sa 28, 6% na 43, 3%. Rezultati su utvrdili i pozitivan doprinos projekta na kvalitetu života, zdravlje i blagostanje mladih te na osjećaj lokalne pripadnosti koji se povećao za 7%.

participativna interpretacija baštine, društvena vrijednost baštine, društveni učinci baštine, baština i mladi, akcijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Participatory heritage interpretation and social impacts on young people

nije evidentirano

participatory heritage interpretation, social value of heritage, social impacts of heritage, young people and heritage, action research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

305

25.04.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti