Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu (CROSBI ID 268515)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Dujmović, Mauro Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu // Socijalna ekologija, 28 (2019), 2; 145-161

Podaci o odgovornosti

Dujmović, Mauro

hrvatski

Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu

U postmodernom društvu turizam postaje roba namijenjena potrošnji. Povijest, vrijeme i prostor, kao aspekti kulture, pretvaraju se u robu namijenjenu tržištu. U općoj merkantilizaciji stvarnosti, sve se vrednuje i prodaje kroz prizmu turizma. Kultura je institucionalizirana, kategorizirana i spremna za uporabu, a tradicije se uprizoruju i oživljavaju. Međutim, nisu sva komercijalna dobra i usluge koje povećavaju stopu nacionalnog bruto proizvoda, objektivno prikladna za pojedince, društvo i prirodu. Turizam bi komercijalizacijom i komodifikacijom kulture i načina života mogao uništiti autentičnost destinacija. Turizam mora, uz ekonomsku, imati i sadržajnu komponentu, onu koja će ljudima omogućiti produktivno, korisno, kulturno, sadržajno odmaranje ; nešto što će im omogućiti afirmaciju njihovih stvaralačkih sposobnosti i interesa te unaprijediti ličnost. Zato je potrebno razvijati selektivne oblike turizma, tzv. turizam specijalnog interesa da bismo obogatili i oplemenili masovni turizam, proširili strukturu i produžili vremenski ciklus ponude.

komercijalizacija ; komodifikacija ; turizam ; turizam naslijeđa ; turizam specijalnog interesa ; masovni turizam ; autentičnost

nije evidentirano

engleski

Commercialization of cultural heritage in tourism

nije evidentirano

commercialization ; commodification ; tourism ; heritage tourism ; special interest tourism ; mass tourism ; authenticity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (2)

2019.

145-161

objavljeno

1330-0113

1849-0360

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost