Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rizični i zaštitni čimbenici u školskom okruženju kao temelji uspješnije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih (CROSBI ID 97900)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kranželić-Tavra, Valentina Rizični i zaštitni čimbenici u školskom okruženju kao temelji uspješnije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 38 (2002), 1; 1-12-x

Podaci o odgovornosti

Kranželić-Tavra, Valentina

hrvatski

Rizični i zaštitni čimbenici u školskom okruženju kao temelji uspješnije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih

Kako djeca odrastaju, njihovo izlaganje višestrukim okruženjima također postaje veće, a etiologija poremećaja u ponašanju postaje sve zamršenija. Iako obitelji zadržavaju ključnu ulogu u razvoju, škola postaje glavni socijalizacijski kontekst, a jača i utjecaj vršnjačke grupe. Važna obilježja za osnovnoškolsku djecu i mlade uključuju akademski i socijalni razvoj, odnose sa članovima obitelji i vršnjacima, i sposobnost odgovarajućeg ponašanja u različitim okruženjima (prema Murray, Guerra, Williams, 1997). Iako se različito navode, rizični i zaštitni čimbenici za razvoj poremećaja u ponašanju djece i mladih uglavnom se svrstavaju na tri razine, individualnu, razinu užeg okruženja (obitelj, vršnjaci, škola, susjedstvo, lokalna zajednica) i razinu šireg okruženja (društvo i zajednica u cjelini). Kako se u radu govori o školskom okruženju tako se navode rizični i zaštitni čimbenici na strani djeteta i oni na strani školskog okruženja. Paralelno s istraživanjima čimbenika koji utječu na pojavu rizičnih ponašanja u školskom okruženju, razvijaju se i istraživanja o uspješnim školama. Deskriptivne studije otkrivaju specifične mehanizme koji su povezani sa školama koje omogućavaju svojim učenicima bolje akademsko postignuće od onog očekivanog na temelju njihovih karakteristika (Hawkins, 1997). Uz različita viđenja uspješnih škola, predstavljen će biti i koncept kvalitetne škole (Glasser, 2001). Saznanja o rizičnim i zaštitnim čimbenicima u školskom okruženju te o modelima uspješnih i kvalitetnih škola mogu poslužiti kao temelji izradi preventivne strategije, ali i izradi programa prevencije kao operacionalnog dijela te strategije.

djeca i mladi; rizični i zaštitni čimbenici; školsko okruženje; uspješne škole; prevencija poremećaja u ponašanju

nije evidentirano

engleski

The risk and protective factors in school environment as the base of behavior disorders prevention in children and youth

nije evidentirano

children and youth; risk and protective factors; school environment; effective schools; prevention; behavior disorders

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38 (1)

2002.

1-12-x

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost