Nastava matematike usmjerena na učenika (CROSBI ID 679891)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Moslavac Bičvić, Diana ; Filipov, Mia ; Budić, Marta
hrvatski
Nastava matematike usmjerena na učenika
Promišljajući o kvalitetnoj školi i nastavi matematike te konkretizirajući tu problematiku, pozornost je posvećena nastavi matematike usmjerenoj na učenika. Nastava usmjerena na učenika ona je u kojoj učitelj spoznaje svoju ulogu pokretača učeničke radoznalosti, u kojoj shvaća važnost problemsko- stvaralačkog pristupa nastavi i u kojoj svojim primjerom navodi učenike na samostalnu istraživačku aktivnost. Tako postavljena nastava za cilj ima aktualizirati odgojno-obrazovne potrebe i interese učenika, i to, između ostaloga, osiguravajući mu razvijanje funkcionalne matematičke pismenosti. Nadalje, razmatra se razlika između toga didaktičkoga koncepta u odnosu na razrednu i predmetnu nastavu, pri čemu se u obzir uzimaju rezultati PISA i TIMSS istraživanja koji svjedoče o razlici uspješnosti učenja između tih dviju razina obrazovanja. Naime, ta istraživanja ukazuju na pad u rezultatima učenja u predmetnoj nastavi, što može biti uvjetovano smanjenjem individualnoga pristupa. U radu će se analizom rezultata tih istraživanja pokušati doći do mogućih razloga razlika u rezultatima naših 10-godišnjih i 15-godišnjih učenika obuhvaćenih istraživanjem. O kvalitetnoj nastavi matematike ne može se govoriti ako je posrijedi puko usvajanje propisanih nastavnih sadržaja. Nužno je ukazivati na važnost stvaralaštva u nastavi što podrazumijeva iznalaženje vlastitih rješenja koja odgovaraju potrebama vlastite nastave umjesto primjene već gotovih postupaka. Također, naglasak bi valjalo staviti na aktivno, suradničko i iskustveno učenje uvažavajući učeničke matematičke sposobnosti i interese. Sve to za cilj ima pospješiti cjelovit razvoj učenika kao i pobuditi pozitivan odnos prema matematici kod njih. Zato valja sagledati važnost stručnoga usavršavanja učitelja koje počiva na njihovu aktivnom učenju i spremnosti na uvođenje promjena u vlastitoj praksi provođenjem akcijskih istraživanja. Pritom je učitelj nositelj stvaralačkoga procesa te najvažnija figura u ostvarivanju nastave usmjerene na učenika.
Kvalitetna nastava ; nastava matematike ; nastava usmjerena na učenika ; rezultati PISA i TIMSS istraživanja ; stručno usavršavanje
nije evidentirano
engleski
Learner-Centered Mathematics Instruction
nije evidentirano
High-quality instruction ; Mathematics instruction ; Learner-centred instruction ; Results of PISA and TIMSS studies ; Professional development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
96-97.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija
Osijek:
978-953-6965-82-3
Podaci o skupu
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
predavanje
16.05.2019-17.05.2019
Osijek, Hrvatska