Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastava matematike usmjerena na učenika (CROSBI ID 679891)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Moslavac Bičvić, Diana ; Filipov, Mia ; Budić, Marta Nastava matematike usmjerena na učenika // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela et al. (ur.). Osijek, 2019. str. 96-97

Podaci o odgovornosti

Moslavac Bičvić, Diana ; Filipov, Mia ; Budić, Marta

hrvatski

Nastava matematike usmjerena na učenika

Promišljajući o kvalitetnoj školi i nastavi matematike te konkretizirajući tu problematiku, pozornost je posvećena nastavi matematike usmjerenoj na učenika. Nastava usmjerena na učenika ona je u kojoj učitelj spoznaje svoju ulogu pokretača učeničke radoznalosti, u kojoj shvaća važnost problemsko- stvaralačkog pristupa nastavi i u kojoj svojim primjerom navodi učenike na samostalnu istraživačku aktivnost. Tako postavljena nastava za cilj ima aktualizirati odgojno-obrazovne potrebe i interese učenika, i to, između ostaloga, osiguravajući mu razvijanje funkcionalne matematičke pismenosti. Nadalje, razmatra se razlika između toga didaktičkoga koncepta u odnosu na razrednu i predmetnu nastavu, pri čemu se u obzir uzimaju rezultati PISA i TIMSS istraživanja koji svjedoče o razlici uspješnosti učenja između tih dviju razina obrazovanja. Naime, ta istraživanja ukazuju na pad u rezultatima učenja u predmetnoj nastavi, što može biti uvjetovano smanjenjem individualnoga pristupa. U radu će se analizom rezultata tih istraživanja pokušati doći do mogućih razloga razlika u rezultatima naših 10-godišnjih i 15-godišnjih učenika obuhvaćenih istraživanjem. O kvalitetnoj nastavi matematike ne može se govoriti ako je posrijedi puko usvajanje propisanih nastavnih sadržaja. Nužno je ukazivati na važnost stvaralaštva u nastavi što podrazumijeva iznalaženje vlastitih rješenja koja odgovaraju potrebama vlastite nastave umjesto primjene već gotovih postupaka. Također, naglasak bi valjalo staviti na aktivno, suradničko i iskustveno učenje uvažavajući učeničke matematičke sposobnosti i interese. Sve to za cilj ima pospješiti cjelovit razvoj učenika kao i pobuditi pozitivan odnos prema matematici kod njih. Zato valja sagledati važnost stručnoga usavršavanja učitelja koje počiva na njihovu aktivnom učenju i spremnosti na uvođenje promjena u vlastitoj praksi provođenjem akcijskih istraživanja. Pritom je učitelj nositelj stvaralačkoga procesa te najvažnija figura u ostvarivanju nastave usmjerene na učenika.

Kvalitetna nastava ; nastava matematike ; nastava usmjerena na učenika ; rezultati PISA i TIMSS istraživanja ; stručno usavršavanje

nije evidentirano

engleski

Learner-Centered Mathematics Instruction

nije evidentirano

High-quality instruction ; Mathematics instruction ; Learner-centred instruction ; Results of PISA and TIMSS studies ; Professional development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

96-97.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?

Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija

Osijek:

978-953-6965-82-3

Podaci o skupu

Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

predavanje

16.05.2019-17.05.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Matematika, Pedagogija