Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016522

Nastava matematike usmjerena na učenika


Moslavac Bičvić, Diana; Filipov, Mia; Budić, Marta
Nastava matematike usmjerena na učenika // Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI III:didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek, 2019. str. 96-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Nastava matematike usmjerena na učenika
(Learner-Centered Mathematics Instruction)

Autori
Moslavac Bičvić, Diana ; Filipov, Mia ; Budić, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI III:didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek, 2019, 96-97

ISBN
978-953-6965-82-3

Skup
International Conference DIDACTIC CHALLENGES III: Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?

Mjesto i datum
Osijek, Republika Hrvatska, 16-17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kvalitetna nastava ; nastava matematike ; nastava usmjerena na učenika ; rezultati PISA i TIMSS istraživanja ; stručno usavršavanje
(High-quality instruction ; Mathematics instruction ; Learner-centred instruction ; Results of PISA and TIMSS studies ; Professional development)

Sažetak
Promišljajući o kvalitetnoj školi i nastavi matematike te konkretizirajući tu problematiku, pozornost je posvećena nastavi matematike usmjerenoj na učenika. Nastava usmjerena na učenika ona je u kojoj učitelj spoznaje svoju ulogu pokretača učeničke radoznalosti, u kojoj shvaća važnost problemsko- stvaralačkog pristupa nastavi i u kojoj svojim primjerom navodi učenike na samostalnu istraživačku aktivnost. Tako postavljena nastava za cilj ima aktualizirati odgojno-obrazovne potrebe i interese učenika, i to, između ostaloga, osiguravajući mu razvijanje funkcionalne matematičke pismenosti. Nadalje, razmatra se razlika između toga didaktičkoga koncepta u odnosu na razrednu i predmetnu nastavu, pri čemu se u obzir uzimaju rezultati PISA i TIMSS istraživanja koji svjedoče o razlici uspješnosti učenja između tih dviju razina obrazovanja. Naime, ta istraživanja ukazuju na pad u rezultatima učenja u predmetnoj nastavi, što može biti uvjetovano smanjenjem individualnoga pristupa. U radu će se analizom rezultata tih istraživanja pokušati doći do mogućih razloga razlika u rezultatima naših 10-godišnjih i 15-godišnjih učenika obuhvaćenih istraživanjem. O kvalitetnoj nastavi matematike ne može se govoriti ako je posrijedi puko usvajanje propisanih nastavnih sadržaja. Nužno je ukazivati na važnost stvaralaštva u nastavi što podrazumijeva iznalaženje vlastitih rješenja koja odgovaraju potrebama vlastite nastave umjesto primjene već gotovih postupaka. Također, naglasak bi valjalo staviti na aktivno, suradničko i iskustveno učenje uvažavajući učeničke matematičke sposobnosti i interese. Sve to za cilj ima pospješiti cjelovit razvoj učenika kao i pobuditi pozitivan odnos prema matematici kod njih. Zato valja sagledati važnost stručnoga usavršavanja učitelja koje počiva na njihovu aktivnom učenju i spremnosti na uvođenje promjena u vlastitoj praksi provođenjem akcijskih istraživanja. Pritom je učitelj nositelj stvaralačkoga procesa te najvažnija figura u ostvarivanju nastave usmjerene na učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
HRZZ-IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Diana Moslavac Bičvić, (310460)