Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Evaluacija psihoedukativnog pristupa u jačanju mentalnog zdravlja djece u zajednicama povratka (CROSBI ID 27459)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Ajduković, Marina ; Družić, Olja ; Muslić, Ljiljana Evaluacija psihoedukativnog pristupa u jačanju mentalnog zdravlja djece u zajednicama povratka // Prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici / Janković, Josip ; Bašić, Josipa (ur.). Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, 2001. str. 149-166-x

Podaci o odgovornosti

Ajduković, Marina ; Družić, Olja ; Muslić, Ljiljana

hrvatski

Evaluacija psihoedukativnog pristupa u jačanju mentalnog zdravlja djece u zajednicama povratka

U ovom radu je prikazana evaluacija ishoda u primjeni psihoedukativnog pristupa u kao oblika zaštite i prevencije poremećaja kao što su depresivnost i posttraumatske stresene reakcije. Primjena psihoedukativnog prisupa bila je jedna od aktivnosti koje su se provodile u u okviru projekta Društva za psihološku pomoć uz podršku UNICEF-a i Ministarstva rada i socijalne skrbi, pod nazivom "Psihosocijalna pomoć za djecu i obitelji u zajednicama povratka". Projekt je realiziran u najvećim dijelom u Hrvatskoj Kostajnici. Procjena potreba u osnovnoj školi u Hrvatskoj Kostajnici obuhvatila je 382 učenika od trećeg do osmog razreda, a njih 98 je procijenjeno vrlo rizičnim glede mentalnog zdravlja (imali su vrlo izražene depresivne i posttraumatske stresne reakcije), te su uključeni u psihoedukativne radionice. Teme koje su se obrađivale na psihoedukativnim radionicama bile su usmjerene na (1) proširivanje strategija suočavanja s teškim životnim situacijama, (2) poboljšavanje komunikacije, (3) stvaranje pozitivne slike o sebi, (4) tremu i svladavanje treme, (5) odnose među spolovima, (6) prevenciju samoubojstva u mladenaštvu, (7) dječja prava u skladu s Konvencijom o pravima djeteta.Ovaj program imao je značajan praktični, ali i teorijsko-spoznajni značaj. Stečeni su dragocjeni podaci i iskustva o mogućnostimapsihoedukativnog pristupa u preventivnom radu usmjerenom na jačanje unutarnjih snaga u djece i mladih. Rezultati evaluacijskog dijela projekta pokazali su svu složenost života djece i mladih u zajednicama povratka. Naime, evaluacija ishoda je pokazala da je kod one djece koja nisu sudjelovala u programu došlo do pogoršanja pokazatelja mentalnog zdravlja (depresivnih i posttraumatkih reakcija), dok je kod djece uključene u psihoedukativni program preveniran daljnji porast navedenih reakcija.

psihoedukativni pristup, evaluacija ishoda, djeca, zajednice povratka

nije evidentirano

engleski

Evaluation of outcomes of the psychoeducative approach in reinforcement of the mental health of the children in communities of returnees

nije evidentirano

psychoeducative approach, evaluation of outcomes, children, communities of returnees

nije evidentirano

Podaci o prilogu

149-166-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici

Janković, Josip ; Bašić, Josipa

Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju

2001.

953-6430-20-7

Povezanost rada

Psihologija, Socijalne djelatnosti