Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka (CROSBI ID 428255)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Petrović, Juraj
Pale, Predrag
hrvatski
Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka
Cilj je ovoga doktorskog istraživanja bio unaprijediti stanje znanosti u području računalno potpomognute provjere znanja razvojem alata koji bi omogućio automatiziranu samoprovjeru ispitanikovih dijagnostičkih vještina i pružanje odgovarajuće povratne informacije. Da bi se provjerila važnost i opravdanost razvoja takvog alata, provedena su dva podistraživanja u kojima je najprije ustanovljena potreba za alatom za samoprovjeru znanja tijekom njegova usvajanja, a potom je ispitan potencijal računalnih samoprovjera znanja. Temeljem rezultata podistraživanja potvrđena je važnost alata koji bi omogućio domenski neovisnu provjeru dijagnostičkih vještina uz automatsko generiranje povratne informacije. Alat koji se u ovoj disertaciji predlaže, modelira i vrednuje, temelji se na metodi automatiziranog vrednovanja pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka. Pravila, koja ispitanik definira u obliku stabla odluke na temelju ključnih parametara i vrijednosti koje oni mogu poprimiti, pritom se vrednuju u odnosu na dostupno referentno znanje. Prototipna implementacija alata koji podržava ovu metodu provjere vrednovana je na skupini ispitanika. Rezultati vrednovanja pružili su podršku za tvrdnje da je modelirani način provjere vremenski i radno efikasan, budući da ispitanik ne rješava samo jedan primjer problema nego demonstrira način na koji općenito donosi zaključak u skupini srodnih dijagnostičkih problema. Također, rezultati vrednovanja pokazali su da ovakav način provjere ispitanicima ne uzrokuje preveliko kognitivno opterećenje i da im može pružiti razumljivu i relevantnu povratnu informaciju.
računalno potpomognuta provjera znanja ; formativna provjera znanja ; samoprovjera ; provjera dijagnostičkih vještina ; stabla odluke ; rješavanje problema
nije evidentirano
engleski
Automated diagnostic skill assessment based on examinee’s explication of rules for scenario-based problem solving tasks
nije evidentirano
computer aided knowledge assessment ; formative assessment ; self-assessment ; assessing diagnostic skills ; decision trees ; Troubleshooting
nije evidentirano
Podaci o izdanju
110
28.02.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb