Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka (CROSBI ID 428255)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Petrović, Juraj Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka / Pale, Predrag (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2017

Podaci o odgovornosti

Petrović, Juraj

Pale, Predrag

hrvatski

Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka

Cilj je ovoga doktorskog istraživanja bio unaprijediti stanje znanosti u području računalno potpomognute provjere znanja razvojem alata koji bi omogućio automatiziranu samoprovjeru ispitanikovih dijagnostičkih vještina i pružanje odgovarajuće povratne informacije. Da bi se provjerila važnost i opravdanost razvoja takvog alata, provedena su dva podistraživanja u kojima je najprije ustanovljena potreba za alatom za samoprovjeru znanja tijekom njegova usvajanja, a potom je ispitan potencijal računalnih samoprovjera znanja. Temeljem rezultata podistraživanja potvrđena je važnost alata koji bi omogućio domenski neovisnu provjeru dijagnostičkih vještina uz automatsko generiranje povratne informacije. Alat koji se u ovoj disertaciji predlaže, modelira i vrednuje, temelji se na metodi automatiziranog vrednovanja pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka. Pravila, koja ispitanik definira u obliku stabla odluke na temelju ključnih parametara i vrijednosti koje oni mogu poprimiti, pritom se vrednuju u odnosu na dostupno referentno znanje. Prototipna implementacija alata koji podržava ovu metodu provjere vrednovana je na skupini ispitanika. Rezultati vrednovanja pružili su podršku za tvrdnje da je modelirani način provjere vremenski i radno efikasan, budući da ispitanik ne rješava samo jedan primjer problema nego demonstrira način na koji općenito donosi zaključak u skupini srodnih dijagnostičkih problema. Također, rezultati vrednovanja pokazali su da ovakav način provjere ispitanicima ne uzrokuje preveliko kognitivno opterećenje i da im može pružiti razumljivu i relevantnu povratnu informaciju.

računalno potpomognuta provjera znanja ; formativna provjera znanja ; samoprovjera ; provjera dijagnostičkih vještina ; stabla odluke ; rješavanje problema

nije evidentirano

engleski

Automated diagnostic skill assessment based on examinee’s explication of rules for scenario-based problem solving tasks

nije evidentirano

computer aided knowledge assessment ; formative assessment ; self-assessment ; assessing diagnostic skills ; decision trees ; Troubleshooting

nije evidentirano

Podaci o izdanju

110

28.02.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Računarstvo