Fonološka i fonetska odstupanja govornika španjolskog, turskog i gruzijskog u početnom učenju hrvatskoga (CROSBI ID 679720)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Šporčić, Mateja
hrvatski
Fonološka i fonetska odstupanja govornika španjolskog, turskog i gruzijskog u početnom učenju hrvatskoga
U izlaganju će biti riječi o fonološkim i fonetskim odstupanjima na početnom stupnju učenja hrvatskoga kao J2 učenika kojima su prvi jezici španjolski, turski i gruzijski. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 5 studenata koji su u akademskoj godini 2018./2019. pohađali kolegije Croatian language and culture for foreigners I i II, koji se na Veleučilištu Baltazar Zaprešić izvode za studente na razmjeni. Studenti su poučavani fonologiji i fonetici hrvatskoga implicitno i s pomoću eksplicitnih metoda poučavanja (usp. Pavičić Takač i Bagarić Medve 2013: 132–134), a na kraju semestra njihova fonološka i fonetska kompetencija u hrvatskome kao inom jeziku testirane su kroz govorno primanje te govornu i pisanu proizvodnju zadacima na razini opisanoj kao A1 prema ZEROJ-u (usp. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Structured overview of all CEFR scales, 2009). Analiza odstupanja ukazala je na to da su na ovladavanje sastavnicama fonološke kompetencije najveći utjecaj imali kvantiteta jezičnog unosa u izvannastavnom kontekstu, fonologija prvog jezika te individualne osobine učenika, prije svega motivacija. Osim različitosti odnosno sličnosti između inventara fonema izvornog i ciljanog jezika, koje su utjecale na proces ovladavanja fonološkim segmentima, prepreka razumljivom izgovoru bila su i suprasegmentna svojstva hrvatskoga (struktura sloga), a izgovornim je odstupanjima pogodovao i položaj riječi pri kraju izričaja, odnosno hipoartikulacija (Colantoni i Steel 2007 prema Pavičić Takač i Bagarić Medve 2013: 121).
hrvatski kao J2, fonološka kompetencija, fonetska kompetencija, međujezična fonologija
nije evidentirano
engleski
Phonological and phonetic errors of speakers of Spanish, Turkish and Georgian as beginner Croatian language learners
nije evidentirano
Croatian as L2, phonological competence, phonetic competence, interlanguage phonology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
12. Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika (SIH)
predavanje
12.07.2019-13.07.2019
Zagreb, Hrvatska