Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Sergije Glumac: grafika, grafički dizajn, scenografija (CROSBI ID 18111)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Magaš Bilandžić, Lovorka Sergije Glumac: grafika, grafički dizajn, scenografija. Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 2019

Podaci o odgovornosti

Magaš Bilandžić, Lovorka

hrvatski

Sergije Glumac: grafika, grafički dizajn, scenografija

Knjiga je prva monografija posvećena Sergiju Glumcu i u njoj se obrađuje cjelokupan umjetnikov opus koji obuhvaća preko četiri tisuće grafika, crteža, slika, nacrta i realiziranih oglasa, reklamnih kampanja, plakata, naslovnica knjiga, ex librisa i čestitki, skica za pojedinačne umjetničke radove, scenografije i kostime, projekata za uređenje interijera, izloga, izložbenih mjesta i oblikovanje namještaja. Fokus je stavljen na detaljnu rekonstrukciju, interpretaciju, kontekstualizaciju i valorizaciju najznačajnijih segmenata Glumčeva stvaralaštva, a knjiga je organizirana po kronološko- problematskom ključu i podijeljena u poglavlja posvećena njegovu grafičkom, dizajnerskom i scenografskom djelovanju. Sergije Glumac školovao se i formirao u vodećim europskim metropolama (Berlinu, Parizu) gdje je upoznao suvremene tendencije u različitim domenama umjetničkog stvaralaštva – od progresivnih ideja vodećih protagonista avangardnog filma i kazališta i inovativnih radova ključnih predstavnika europskoga modernog grafičkog oblikovanja do kubističkog vokabulara Andréa Lhotea i doprinosa aktualnih strujanja na onodobnoj likovnoj sceni (konstruktivizma, nadrealizma itd.). Tijekom 1920-ih i 1930-ih stvorio je prepoznatljiv vizualni leksik i realizirao grafička i slikarska djela koja su vrijedan doprinos raznolikim tendencijama koje se javljaju na hrvatskoj likovnoj sceni – od kubizma, ekspresionizma i nadrealizma do art décoa i realizama dvadesetih. Njegove skice za scenografije i kostime nastale tijekom boravka na relaciji Berlin − Zagreb − Pariz (1923. − 1926.) nadilaze lokalne okvire i pripadaju matici avangardnih strujanja koja su obilježila prvu polovinu 1920-ih i redefinirala poimanje kazališne umjetnosti. Značajan doprinos ostvario je oblikovanjem scenografija i kostima za Narodno kazalište u Zagrebu s kojim je surađivao 1930-ih. Krajem 1920-ih i tijekom 1930-ih imao je važnu ulogu u implementiranju i širenju modernoga grafičkog dizajna: djelujući samostalno i u sklopu Zavoda za znanstveno proučavanje reklame i umjetničku reklamnu produkciju Imago unaprijedio je vizualne komunikacije u Hrvatskoj i pridonio visokom stupnju grafičkog oblikovanja. Realizirao je brojne oglase, reklamne kampanje i plakate za različite naručitelje (Zagrebački zbor, Alberta Breyera, obitelji Aleksander i Marić itd.) te utemeljene na dobrom poznavanju teorijskih i praktičnih dometa reklamne znanosti i aktualnih svjetskih trendova. Bio je među najznačajnijim majstorima umjetnosti multioriginala, a svojim agilnim angažmanom u popularizaciji grafičkog medija nakon Drugoga svjetskog rata (u sklopu Kluba prijatelja grafike Arta, ULUH-a i Likuma) zadužio je još nenapisanu povijest hrvatske grafike. Kroz prizmu umjetnikova scenografskog i dizajnerskog stvaralaštva obrađuju se i brojne pojave koje su obilježile hrvatsku svakodnevicu između dva svjetska rata, a u analizi poslijeratnog djelovanja naglasak je na Glumčevoj agilnoj ulozi u staleškim udruženjima i radu na popularizaciji grafičkog medija. Iako je polazište opus jednog umjetnika, u knjizi se rasvjetljuje i niz nedovoljno obrađenih poglavlja hrvatske povijesti umjetnosti, odnosno donose brojna nova saznanja o grafici, grafičkom dizajnu, scenografiji te društvenom, kulturnom i gospodarskom životu u međuratnom i poslijeratnom razdoblju.

Sergije Glumac, grafika, grafički dizajn, scenografija, slikarstvo, kostimografija, reklama, plakat, interijer, međuratno razdoblje, avangarda, kubizam, ekspresionizam, realizmi 1920-ih, obitelj Aleksander, obitelj Marić, Zavod Imago, ULUH, Likum, Arta, Zagrebački zbor, HNK

nije evidentirano

engleski

Sergije Glumac: Prints, Graphic Design, Stage Design

nije evidentirano

Sergije Glumac, print, graphic design, stage design, painting, costume design, advertising, poster, interior design, interwar period, avant-garde, cubism, expressionism, realisms of the 1920s, Aleksander family, Marić family, Imago Agency, ULUH, Likum, Arta, Zagreb Fair, Croatian National Theatre

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske

2019.

978-953-6089-43-7

432

objavljeno

Povezanost rada

Dizajn, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Povijest umjetnosti