Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom (CROSBI ID 64607)

Prilog u knjizi | stručni rad | međunarodna recenzija

Lončar, Martina Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, R ; Bogatić, K ; Gazibara, S et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 140-151

Podaci o odgovornosti

Lončar, Martina

hrvatski

Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom

U radu se polazi od analize značenja i važnosti inkluzije i inkluzivnog obrazovanja kao potrebi uključivanja sve djece u redovite škole. Inkluzija u obrazovanju nastoji pružiti svakom djetetu podjednake šanse za uspjeh u školi i školskom radu. Intenzivnim proučavanjem literature došlo se do zaključka kako sve više autora pod pojmom “djeca s posebnim potrebama” podrazumijeva i nadarenu djecu. Posebno kod američkih autora prisutan je stav da se o odgoju i obrazovanju nadarene i talentirane djece razmatra u okvirima specijalnog odgoja i obrazovanja. Postoje brojne definicije darovitosti, a najčešći termini kojima se označavaju pojedinci s visoko razvijenim sposobnostima su nadarenost i talent. Cilj rada bio je utvrditi probleme i mogućnosti rane identifikacije i individualizacije rada s nadarenom djecom, odnosno utvrditi tretman nadarene djece. U tu svrhu složeni konstrukt nadarenosti je operacionaliziran, izdvojene su njegove karakteristike, načini identificiranja i metodički oblici rada s nadarenim učenicima. U procesu identifikacije treba poći od stava da je nadarenost realnost u svim sredinama, da ima svoju društvenu važnost i da je moguće pedagoški osmisliti strategiju i pravac usmjerenja nadarenih. Na osnovi dosadašnjih rezultata ustanovljeno je da uspješnost darovitih učenika u mnogome ovisi od potpore učitelja ili nastavnika u školi kao i roditelja. U današnjem društvu se, nažalost, jako malo pažnje posvećuje darovitim učenicima. Jedan od razloga je nedovoljna osviještenost i senzibilizacija nastavnog osoblja koji bi trebali biti osposobljeni za učinkovit rad s nadarenim učenicima gdje se moraju poštovati individualne razlike među učenicima. Da bi jedno društvo napredovalo, potrebno je investirati u dodatne fondove za darovite, jer su darovita djeca vrijedni resursi društva, stoga društvo mora razvijati njihove talente.

inkluzija, nadarenost, talentiranost.

nije evidentirano

engleski

Inclusion as a Possibility for Working with Gifted children

nije evidentirano

inclusion, giftedness, talent.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

140-151.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Jukić, R ; Bogatić, K ; Gazibara, S ; Pejaković, S ; Simel, S ; Nagy Varga, A.

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2016.

978-953-314-092-6

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano