Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza (CROSBI ID 268094)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bačlija Sušić, Blaženka ; Županić Benić, Marijana
hrvatski
Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza
Aktivno sudjelovanje u umjetničkim aktivnostima utječe na razvoj djetetove kreativnosti, senzibilizira ga te obogaćuje njegov emocionalni razvoj koji je u današnje vrijeme često zapostavljen zbog neminovnog razvoja i utjecaja tehnologije. Cilj je ovoga rada utvrditi koliko često odgojitelji potiču kreativan izraz djece provođenjem glazbenih i likovnih umjetničkih aktivnosti ovisno o njihovu senzibilitetu i interesu za navedena umjetnička područja, koje razvijaju dodatnim umjetničkim obrazovanjem, posjećivanjem likovnih i glazbenih umjetničkih događanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 odgojitelja, studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja koji su upisom navedenog studija pokazali interes i želju za daljnjim usavršavanjem i razvojem svojih profesionalnih kompetencija. Kao instrument za prikupljanje podataka koristio se anonimni anketni upitnik, konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Učestalost provođenja aktivnosti na području glazbene i likovne umjetnosti u vrtiću ovisila je o području umjetnosti kojim su se ispitanici dodatno bavili uz redovito školovanje, ali ne i o trajanju dodatnog umjetničkog obrazovanja. Oni ispitanici koji češće posjećuju likovne izložbe i glazbena umjetnička događanja izjasnili su se da značajno češće provode umjetničke aktivnosti u odnosu na ispitanike koji rjeđe posjećuju takva događanja. Rezultatima ovog istraživanja stječe se uvid u stanje provođenja umjetničkih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi u odgojno- obrazovnoj praksi. Ukazuje se i na važnost senzibiliteta i interesa odgojitelja u umjetničkom području za cjelovit razvoj djece, koji se ostvaruje poticanjem njihova sudjelovanja u umjetničkim aktivnostima od rane dobi.
glazbeno stvaralaštvo ; likovno stvaralaštvo ; odgojitelji ; poticanje kreativnosti ; rani i predškolski odgoj
nije evidentirano
engleski
Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children
Aktivno sudjelovanje u umjetničkim aktivnostima utječe na razvoj djetetove kreativnosti, senzibilizira ga te obogaćuje njegov emocionalni razvoj koji je u današnje vrijeme često zapostavljen zbog neminovnog razvoja i utjecaja tehnologije. Cilj je ovoga rada utvrditi koliko često odgojitelji potiču kreativan izraz djece provođenjem glazbenih i likovnih umjetničkih aktivnosti ovisno o njihovu senzibilitetu i interesu za navedena umjetnička područja, koje razvijaju dodatnim umjetničkim obrazovanjem, posjećivanjem likovnih i glazbenih umjetničkih događanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 odgojitelja, studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja koji su upisom navedenog studija pokazali interes i želju za daljnjim usavršavanjem i razvojem svojih profesionalnih kompetencija. Kao instrument za prikupljanje podataka koristio se anonimni anketni upitnik, konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Učestalost provođenja aktivnosti na području glazbene i likovne umjetnosti u vrtiću ovisila je o području umjetnosti kojim su se ispitanici dodatno bavili uz redovito školovanje, ali ne i o trajanju dodatnog umjetničkog obrazovanja. Oni ispitanici koji češće posjećuju likovne izložbe i glazbena umjetnička događanja izjasnili su se da značajno češće provode umjetničke aktivnosti u odnosu na ispitanike koji rjeđe posjećuju takva događanja. Rezultatima ovog istraživanja stječe se uvid u stanje provođenja umjetničkih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi u odgojno- obrazovnoj praksi. Ukazuje se i na važnost senzibiliteta i interesa odgojitelja u umjetničkom području za cjelovit razvoj djece, koji se ostvaruje poticanjem njihova sudjelovanja u umjetničkim aktivnostima od rane dobi.
creativity encouragement ; early childhood and preschool education ; music creation ; visual arts creation.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (Sp.Ed.3)
2018.
93-105
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v20i0.3022
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti, Pedagogija