Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Spremnost nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj (CROSBI ID 679667)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vukelić, Nena Spremnost nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj // Knjiga sažetaka DOKON 2018 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 27-28

Podaci o odgovornosti

Vukelić, Nena

hrvatski

Spremnost nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj

Obrazovanje za održivi razvoj (OOR) odnosi se na obrazovne programe i iskustva osmišljena da omoguće usvajanje znanja, vještina i vrijednosti potrebnih da se oblikuje održiva budućnost: integritet okoliša, ekonomska održivost, te pravedan svijet za sadašnje i buduće generacije (UNESCO, 2015). Jedan od glavnih prioriteta obrazovanja za održivi razvoj svakako je obrazovanje budućih nastavnika kao najvažnijih aktera promjena i promicanja održivog razvoja. Kako bi bili spremni integrirati i facilitirati odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u radu s djecom, mladima i odraslima, nastavnici moraju razviti ključne kompetencije održivosti, uključujući znanja, vještine, stavove, vrijednosti, motivaciju i predanost da žive kao pojedinci s društvenom odgovornosti i djeluju kao modeli učenja s javnom obrazovnom funkcijom (Bertschy, Künzli i Lehmann, 2013 ; Rauch i Steiner, 2013). Istraživanja u ovom području sustavno potvrđuju da implementacija održivog razvoja na svim razinama formalnog obrazovanja predstavlja podosta velik izazov nastavnicima, budući da zahtjeva specifična znanja i vještine (Borg, Gericke, Höglund i Bergman, 2014 ; Burmeister, Schmidt-Jacob i Eilk, 2013 ; Jickling i Wals, 2007 ; Summers, Corney i Childs, 2004 ; Uitto i Saloranta, 2017), a oni se rijetko osjećaju kompetentnima poučavati održivi razvoj (Borg i sur., 2012). Ova i slična istraživanja sugeriraju kako uspješnost integracije obrazovanja za održivi razvoj ovisi o razini razvoja obrazovnih politika i praksi, kao i o institucionalnoj podršci, ali ponajviše o samim nastavnicima. Od njih se očekuje implementacija koja ovisi: (I) o njihovim stavovima spram održivog razvoja, (II) njihovom znanju o dimenzijama održivog razvoja, (III) njihovoj samoprocjeni vlastite efikasnosti u kontekstu ovladanosti kompetencijama nužnima za implementaciju tema/sadržaja održivog razvoja, (IV) njihovim obrazovnim filozofijama i stavovima prema poučavanju i učenju te (V) njihovoj spremnosti za promjene odnosno inovacije u redovnom nastavnom radu. Sve navedene komponente govore nam o spremnosti (budućih) nastavnika da implementiraju obrazovanje za održivi razvoj. Na temelju preliminarne analize relevantne literature i rezultata prikazanih empirijskih istraživanja, izdvojit će se i komentirati odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na implementaciju aspekata obrazovanja za održivi razvoj u (budućem) radu.

obrazovanje za održivi razvoj ; (budući) nastavnici ; spremnost nastavnika na provedbu obrazovanja za održivi razvoj

nije evidentirano

engleski

Preparedness of Teachers for Education for Sustainability

nije evidentirano

education for sustainable development ; (future) teachers ; preparedness of teachers for education for sustainability

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-28.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka DOKON 2018

Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-7975-81-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija