Jesu li budući nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za održivi razvoj u nastavu? (CROSBI ID 679666)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vukelić, Nena ; Rončević, Nena ; Vinković, Anamarija
hrvatski
Jesu li budući nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za održivi razvoj u nastavu?
Koncept obrazovanja za održivi razvoj (OOR) odnosi se na procese za integriranje načela, vrijednosti i prakse održivog razvoja u sve vidove odgoja i obrazovanja u cilju rješavanja socijalnih, gospodarskih, kulturnih i ekoloških problema u 21. stoljeću (UNESCO, 2015). Jedan od glavnih prioriteta OOR-a svakako jest obrazovanje budućih nastavnika, a upravo se oni najčešće navode kao najvažniji akteri promjena i promicanja održivog razvoja (UNESCO, 2017). U Hrvatskoj se sve više radi na integraciji sadržaja održivog razvoja na studijima usmjerenima naobrazbi budućih nastavnika, no sistematskih podataka o integraciji još uvijek nema, kao ni spoznaja o spremnosti budućih nastavnika na implementaciju održivog razvoja u budućem radu. Sukladno tome, cilj je istraživanja bio ispitati stavove studenata Nastavničkog modula na Filozofskom fakultetu u Rijeci o održivom razvoju, te o promicanju i implementaciji održivog razvoja u budućem radu. Podaci su prikupljeni na 152 ispitanika tijekom svibnja i listopada 2017. godine. Ispitanici većinom pokazuju pozitivne stavove prema održivom razvoju te procjenjuju visokom važnost obrazovanja za održivi razvoj. Njihove procjene spremnosti za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj su nešto niže, no u pozitivnoj povezanosti sa stavovima o održivosti i procjenama važnosti OOR-a. Također, pronađeno je da, što je veće poznavanje glavnih ekoloških tema kod ispitanika, to su više i njihove procjene spremnosti da predaju održivi razvoj. Drugim riječima, studenti – budući nastavnici koji vrednuju (obrazovanje za) održivi razvoj i imaju znanje iz te specifične domene, spremniji su implementirati aspekte održivog razvoja u svojem budućem radu.
obrazovanje za održivi razvoj, spremnost (budućih) nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj, stavovi prema održivom razvoju
nije evidentirano
engleski
Are Future Teachers Ready for Education for Sustainable Development?
nije evidentirano
education for sustainable development, self-efficacy and readiness of (future) teachers to implement education for sustainable development, attitudes towards sustainable development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
326-338.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
predavanje
05.10.2018-06.10.2018
Sarajevo, Bosna i Hercegovina