Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA (CROSBI ID 18101)

Autorska knjiga | priručnik

Hercigonja, Zoran PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA. Varaždin: Fronta Impress, 2019

Podaci o odgovornosti

Hercigonja, Zoran

hrvatski

PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA

U ovom izdanju knjige „PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA“ autor Zoran Hercigonja donosi dva interesantna izlaganja koja se kritički osvrću na sve veći trend i problem okupiranja i izolacije kritičkog mišljenja kod mladih generacija. Štetnosti digitalnih medija gotovo da se ne primijete u svakodnevnom životu zbog njihove sve veće „neprimjetne“ infiltracije „unaprijed navođenim potrebama“ mladih. No pomnim uvođenjem u temu štetnih posljedica, autor je u prvom izlaganju „INTERNET I DIGITALNI MEDIJI KAO DIONICI U PROCESU FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA“ iznio važne činjenice koje se tiču negativnih utjecaja medija kao dionika u procesu formiranja osobnosti djeteta. Autor ukazuje na sve veću važnost i uključenost digitalnih medija u proces formiranja osobnosti djeteta. Prvi dio izlaganja osvještava o štetnosti, ali i moći tehničkih mogućnosti dva rasprostranjena medija: Interneta i Televizije. Tehničke mogućnosti vežu se za štetne učinke, ali i na manipulativno primamljive pristupne točke. Samostalnost i jednostavnost u korištenju, pristup sadržaju nadohvat ruke, mogućnost kontrole nad emitiranjem sadržaja, predstavljaju pristupne točke kojima mlada osoba bez prepreka konzumira sadržaj. Izlaganje polazi iz temeljnih poželjnih osobina osobnosti svakog čovjeka: sposobnosti održivosti odnosima s ljudima, probijanje kroz život (samopouzdanje), prosocijalno ponašanje, sposobnost da bude kreativno, temeljito, odlučno, ambiciozno, koncentrirano. Na temelju toga izlaganje dokazuje tehničko-sadržajne učinke na spomenute poželjne osobine odnosno sposobnosti. U drugom dijelu izlaganja „KRITIČKO MIŠLJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA“ autor se više koncentrira na problem sadržajne prirode medija. Izrazito niska kvaliteta sadžaja usmjerenog isključivo na skromne potrebe publike gdje se veličaju sve „neželjene“ osobine društva, slabi intelektulnu moć kritičkog razmišljanja i raščlanjivanja. Autor Zoran Hercigonja u drugom izlaganju, iznosi pojačanu sumnju u medijsku diktaturu preko unaprijed određenih i očekivanih obrazaca ponašanja serviranih preko medijskog sadržaja niske kvalitete. Opću zabrinutost za razvoj osobnosti djeteta kao i problematiku s ove strane medijskog prostora, autor je predstavio prvi puta u stručnom časopisu za odgoj i obrazovanje.

kritičko mišljenje, osobnost, mediji

nije evidentirano

engleski

SPACE OF CRITICAL THINKING IN DIGITAL MEDIA AS A PART OF THE CHILD'S PERSONALITY FORMATION PROCESS

nije evidentirano

critical thinking, personality, media

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Varaždin: Fronta Impress

2019.

978-953-48051-7-6

45

objavljeno

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Psihologija, Sociologija