Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole (CROSBI ID 428152)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lovrek Sničić, Monika Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole / Ropac, Darko (mentor); Zageb, Hrvatsko katoličko sveučilište, . 2019

Podaci o odgovornosti

Lovrek Sničić, Monika

Ropac, Darko

hrvatski

Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole

U uvodnom dijelu rada definirana je medicina utemeljena na dokazima, te terminologija različitih naziva koji se koriste za komplementarnu i alternativnu medicinu, opisani su najčešći korišteni oblici alternativne i komplementarne medicine, njezine nuspojave, te je objašnjeno obrazovanje medicinskih sestara u Hrvatskoj i u svijetu. Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju komplementarnu i alternativnu medicinu - KAM, te koji su izvori tog znanja. Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Ispitivanje je provedeno među učenicima završnih, petih razreda. Skupinu ispitanika činili su učenici petih razreda medicinske škole, u dobi od 19-20 godina, a odslušali su sve strukovne predmete u školi. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja. Upitnik od ukupno 19 pitanja sadrži 18 pitanja zatvorenog tipa i 1 pitanje otvorenog tipa. Od učenika se tražilo da nabroje KAM metode koje su koristili oni ili članovi njihovih obitelji. Zatim su odgovarali na pitanja o izvorima informacija o KAM liječenju, oblicima KAM liječenja, osobnim stavovima, procjeni vlastitog znanja o KAM metodama, važnosti informiranja zdravstvenog osoblja da pacijent koristi neku od KAM metoda liječenja, te stav o implementaciji KAM metoda liječenja u strukovni kurikulum srednjih medicinskih škola. Rezultati pokazuju da 72.4% učenika smatra da u obrazovanje medicinskih sestara treba uvesti KAM, te da 84.7% učenika smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja, a informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Nakon obrade podataka zaključeno je kako učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda. Zbog mišljenja da KAM metode pomažu u liječenju nužno je učenike podučiti kritičkom razmišljanju i o medicini utemeljenoj na dokazima.

komplementarna medicina ; alternativna medicina ; kurikulum ; medicinska škola ; učenici ; medicinske sestre

nije evidentirano

engleski

Knowledge of complementary and alternative medicine of pupils in secondary medical school

nije evidentirano

Complementary medicine ; alternative medicine ; curiculum ; nursing school ; students ; nurses

nije evidentirano

Podaci o izdanju

81

05.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatsko katoličko sveučilište

Zageb

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Temeljne medicinske znanosti