The Poetry and Reevolution of Ana Bilankov (CROSBI ID 64578)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Krivak, Marijan
engleski
The Poetry and Reevolution of Ana Bilankov
Koristeći se jezikom literature, Ana Bilankov konstituira i navlastiti autorski subjekt koji se ne pridržava ograničenosti nekog samozadnog medija. Kroz najbolja svoja dostignuća, autorica povezuje estetiku i društveni angažman. Jezik književnosti i vizualnih medija uvezuje i kritičku svijest o socijalnom okruženju i reagira na povijesne mijene u istome. U ratu i revoluciji autoričin je video-uradak koji ponajviše tematizira političko-povijesni trenutak. U njemu, Ana Bilankov razgovara sa svojom 97-godišnjom bakom o jednoj fotografiji. Na nekom šumskom proplanku učiteljica stoji pored djece koja sjede u klupama – kratak je opis te fotografije. Autorica baki daje knjigu u ruke, ne bi li je podsjetila na jedan trenutak iz njezine davne mladosti.Dolaskom nove vladajuće nomenkalture i raspadom bivše nam države, nepoželjne su nam postale i knjige s temama poput gore spomenute. Izbrisane iz knjižničkih pohrana podataka, izbrisane su i iz sjećanja. Ili se barem tako nastojalo... Kolektivna amnezija poticana je s najviših instanci, a mnogi od nas požurili su dodvoriti se novom ideološkom obrascu. Opet: Sjećamo li se još tih ranih 90-ih? Film Ane Bilankov progovara o toj »kolektivnoj amneziji«. Vraća nam sjećanje. Jer, ako nam Super-ego kaže: sjećajte se Vukovara, Id nas upozorava da se sjetimo i ovoga... jer, ne radi se tek o otpisu knjiga! Čovjek izbrisana pamćenja i nije čovjek, a radi se o »barbarizaciji«.
Poetry, Revolution, Art, Concept, Ana Bilankov
Rad je bogato opremljen video-dokumentacijom. Osim videa "U ratu i revoluciji", teksta nastoji obuhvatiti cjelokupan umjetnički opus autorice.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
211-219.
objavljeno
Podaci o knjizi
SPACES, STORIES, GEOGRAPHIES (Prostori/priče/geografije)
Bilankov, Ana
Zagreb : Split: Hamper
2019.
978-953-48548-0-8
Povezanost rada
Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Filozofija, Povijest umjetnosti