Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlike između roditelja i odgajatelja u procjeni dječjih socio-emocionalnih kompetencija (predškolska dob) (CROSBI ID 428139)

Ocjenski rad | diplomski rad

Draganja, Ana Razlike između roditelja i odgajatelja u procjeni dječjih socio-emocionalnih kompetencija (predškolska dob) / Ljubetić, Maja (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Draganja, Ana

Ljubetić, Maja

hrvatski

Razlike između roditelja i odgajatelja u procjeni dječjih socio-emocionalnih kompetencija (predškolska dob)

Emocionalna inteligencija (eng. emotional intelligence ; IE ili EQ) je skup sposobnosti prepoznavanja, razumijevanja, označavanja, pokazivanja i regulacije vlastitih, ali i tuđih emocija zbog čega se EI često promatra kroz dvije kompetencije: personalnu (intrapersonalnu) i socijalnu (interpersonalnu) kompetenciju. Socijalna kompetencija obuhvaća sve socijalne, emocionalne i kognitivne vještine koje objedinjuju međuovisnost pojedinca i okoline što u konačnici podrazumijeva uspješne socijalne interakcije. Mnoga su istraživanja dokazala povezanost između razvijenosti djetetove socijalne kompetencije s budućim uspjehom u svim područjima života jer je socijalna kompetencija temelj na kojem se grade očekivanja za buduće interakcije s drugima i na kojima djeca razvijaju percepciju vlastitog ponašanja. Od iznimne je važnosti da dijete razvije vještine razumijevanja vlastitih i tuđih emocija, empatiju i prosocijalna ponašanja, pri čemu će najvažniji čimbenik socijalnog razvoja biti socijalna interakcija koju dijete ostvaruje s roditeljima, odgajateljima i ostalima u njegovoj okolini. Roditelji su primarni skrbnici i djeca u najranijim godinama najviše uče od njih, ali ne treba zanemariti i veliki utjecaj koji na djecu imaju odgajatelji. Roditelji i odgajatelji su prvi primjeri i uzori primjerenih socijalnih ponašanja, a najbolji će rezultati kod djece biti ako su socio-emocionalne kompetencije roditelja i odgojitelja visoko razvijene i međusobno usklađene te usmjerene zajedničkom cilju. U empirijskom dijelu su prikazani rezultati istraživanja u kojem je sudjelovalo 347 roditelja i 60 odgojitelja koji su procjenjivali 347 djece (190 djevojčica i 155 dječaka) u dobi od 4. do 6. godine. Iz dobivenih je rezultata vidljivo da su i odgajatelji i roditelji visoko procijenili razvijenost dječjih kompetencija. No, značajna je razlika utvrđena za procjene interpersonalnih snaga i uključenosti u obitelj pri čemu su odgojitelji u odnosu na roditelje višim procijenili snage djeteta. I roditelji i odgajatelji su višim procijenili interpersonalne snage i uključenost u obitelj djevojčica nego dječaka. U procjenama intrapersonalnih i afektivnih snaga nisu utvrđene značajne razlike između roditeljskih i odgojiteljskih procjena.

dijete, emocionalna inteligencija, odgajatelji, roditelji, socijalna kompetencija

nije evidentirano

engleski

Differences between parents and educators in assessing the child’s socio-emotional competencies (early childhood)

nije evidentirano

child, emotional intelligence, educators, parents, social competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

08.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Pedagogija