Razlike između majka i očeva u doživljaju sebe kao roditelja djece predškolske dobi (CROSBI ID 428138)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jurić Duvnjak, Ela
Ljubetić, Maja
hrvatski
Razlike između majka i očeva u doživljaju sebe kao roditelja djece predškolske dobi
Kompetentan roditelj ne odustaje od svoje roditeljske uloge jer teškoće na koje nailazi smatra privremenima, promišlja o kritičnim točkama svojega roditeljstva, prati i procjenjuje posljedice svojega odgojnog djelovanja na dijete, stalno radi samoprocjenu, mijenja i unaprjeđuje sebe i koristi sve raspoložive resurse kako bi unaprijedio svoje roditeljske kompetencije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se očevi i majke u doživljaju sebe kao roditelja djece predškolske dobi. U istraživanju su primijenjena tri upitnika: Upitnik općih podataka, Skala roditeljske kompetentnosti (Gibaud i Wandersman, 1978. ; Johnston i Mash, 1989.) te Upitnik svjesnog roditeljstva (McCaffrey, 2015.). Rezultati su pokazali da se majke i očevi ne razlikuju u niti jednoj mjeri roditeljstva (kompetentnost, zadovoljstvo, usredotočenost na dijete, samoefikasnost). Roditeljska samoefikasnost i usredotočenost na dijete kao faktori svjesnog roditeljstva međusobno su visoko povezani. Slično je utvrđeno i za dva faktora doživljaja roditeljstva (kompetentnost i zadovoljstvo) koji su također značajno povezani. Usredotočenost na dijete također je povezana sa svim ostalim mjerama roditeljstva.
djeca predškolske dobi, majke, očevi, roditeljstvo, razlike
nije evidentirano
engleski
Differences between mothers and fathers in their perception as parents of preschool children
nije evidentirano
preschool children, mothers, fathers, parenthood, differences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
24.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split