Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013870

Implementacija modela učenja u zajednici na primjeru kolegija "Treća životna dob"


Zloković, Jasminka; Zovko, Anita; Vukobratović, Jelena
Implementacija modela učenja u zajednici na primjeru kolegija "Treća životna dob" // II.Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju", 1 (2018), 487-502 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Implementacija modela učenja u zajednici na primjeru kolegija "Treća životna dob"
(Implementing the Community Learning Model on the example of the "Third Age")

Autori
Zloković, Jasminka ; Zovko, Anita ; Vukobratović, Jelena

Izvornik
II.Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju" (7891-352X) 1 (2018); 487-502

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Učenje zalaganjem u zajednici, pedagogija treće životne dobi, inoviranje visokoškolske nastave
(Learning by community advocacy, third age pedagogy, innovation in higher education)

Sažetak
Rad predstavlja analizu dosadašnjih istraživanja i raspravu o izazovima s kojima su se autorice susrele prilikom implementacije modela učenja zalaganjem u zajednici tijekom akademske 2016/2017. godine na kolegiju „Pedagogija treće životne dobi“. Kolegij se provodi na jednopredmetnom i dvopredmetnom diplomskom studiju pedagogije od 2014/2015. Temelj za raspravu o izazovima implementacije modela čine odgovori studenata, voditelja i mentora studenata u lokalnoj zajednici, kao i iskustva nositeljica kolegija na pitanja otvorenog tipa iz obrazaca za evaluaciji rada studenata i kolegija. Vrijedan okvir za razumijevanje konkretnih problema i razmišljanje o načinima njihova prevladavanja daju radovi stranih autora koji razmatraju primjere implementacije ovog modela kao i radovi domaćih autora u kojima se raspravlja o pretpostavkama i preduvjetima nužnim za uspješnu implementaciju modela. Svi uključeni u nastavu (studenti, mentori u zajednici, nositeljice kolegija) ovaj pristup ocjenjuju korisnim, kako za primjenu stečenih znanja i vještina te razvoj novih, tako i za ispunjenje potreba zajednice, razvoj prosocijalnih stavova i odgovornosti za društvene probleme. Glavni izazovi odnose se na poteškoće oko integracije sadržaja kolegija i aktivnosti u zajednici te neminovnu potporu Sveučilišta u vidu Sveučilišnog centra koji bi svojim djelovanjem olakšao mnoge aktivnosti nužne za uspješnu implementaciju. Iskustva u radu na kolegiju „Pedagogija treće životne dobi“ daju vrijednu priliku za promišljanje o različitim aspektima nastave u čiji razvoj treba ulagati dodatni znanstveno-stručni i socijalni (društveni) napor kako bi integracija nastave i zalaganja u zajednici bila što kvalitenija, a time korist za studente, zajednicu, nastavnike i Sveučilište veća. Autorice drže kako promišljanja o izazovima modela učenja u zajednici mogu biti korisna i drugim sveučilišnim nastavnicima u traganjima za novim mogućnostima unapređenja visokoškolske nastave i podizanja kvalitete socijalne aktivnosti i osjetljivosti mladih.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA