Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013739

Preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih proizvoda


Kralik, Zlata; Rebekić, Andrijana
Preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih proizvoda // Krmiva : časopis o hranidbi životinja, proizvodnji i tehnologiji krme, 60 (2018), 1; 17-27 doi:10.33128/k.60.1.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih proizvoda
(Consumers' preferences on usefulness and consumption of enriched products)

Autori
Kralik, Zlata ; Rebekić, Andrijana

Izvornik
Krmiva : časopis o hranidbi životinja, proizvodnji i tehnologiji krme (0023-4850) 60 (2018), 1; 17-27

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Preferencije ; anketa ; obogaćeni proizvodi ; funkcionalna hrana ; jaja
(Preferences ; survey ; enriched products ; functional foods ; eggs)

Sažetak
Cilj rada bio je procijeniti preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih i/ili funkcionalnih prehrambenih proizvoda s naglaskom na konzumna jaja. Istraživanje preferencija potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih kao i funkcionalnih proizvoda provedeno je na 132 ispitanika. Podatci su prikupljeni pomoću anketnog upitnika koji se sastojao od 15 pitanja. Prvih 7 pitanja odnosila su se na socio-demografska obilježja ispitanika (spol, dob, obrazovanje, bračni status, zanimanje, prihodi i slično). Drugi dio upitnika sastojao se od 8 pitanja koja su se odnosila na dobivanje informacija o volji za kupovinu navedenih proizvoda, zdravstvenoj koristi funkcionalnih sastojaka u obogaćenim proizvodima, ispravnosti odnosno znanstvenoj potvrdi deklaracija i slično. U anketi je sudjelovalo više žena (60, 6%) nego muškaraca (39, 4%). Ukupno gledajući anketi je pristupilo najviše mladih u dobi 19-29 godina (53%), visoko obrazovanih (68, 94%) s primanjima većim od 5001 kn (60, 6%). Prema mišljenju ispitanika o korisnosti i ispravnosti obogaćenih odnosno funkcionalnih proizvoda kao i volji za konzumacijom omega-3 jaja većina ih zapravo nema mišljenje o ovim proizvodima što se pokazuje time da je najveća učestalost odgovora na postavljena pitanja bilo 4. S obzirom da je većina ispitanika bila mlađe dobi, a prema odgovorima u anketi nemaju definirano mišljenje o obogaćenim proizvodima, neophodno je provoditi edukaciju o važnosti ovih proizvoda u prehrani.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Prehrambena tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek

Citati