Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih proizvoda (CROSBI ID 267733)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kralik, Zlata ; Rebekić, Andrijana Preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih proizvoda // Krmiva : časopis o hranidbi životinja, proizvodnji i tehnologiji krme, 60 (2018), 1; 17-27. doi: 10.33128/k.60.1.3

Podaci o odgovornosti

Kralik, Zlata ; Rebekić, Andrijana

hrvatski

Preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih proizvoda

Cilj rada bio je procijeniti preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih i/ili funkcionalnih prehrambenih proizvoda s naglaskom na konzumna jaja. Istraživanje preferencija potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih kao i funkcionalnih proizvoda provedeno je na 132 ispitanika. Podatci su prikupljeni pomoću anketnog upitnika koji se sastojao od 15 pitanja. Prvih 7 pitanja odnosila su se na socio- demografska obilježja ispitanika (spol, dob, obrazovanje, bračni status, zanimanje, prihodi i slično). Drugi dio upitnika sastojao se od 8 pitanja koja su se odnosila na dobivanje informacija o volji za kupovinu navedenih proizvoda, zdravstvenoj koristi funkcionalnih sastojaka u obogaćenim proizvodima, ispravnosti odnosno znanstvenoj potvrdi deklaracija i slično. U anketi je sudjelovalo više žena (60, 6%) nego muškaraca (39, 4%). Ukupno gledajući anketi je pristupilo najviše mladih u dobi 19-29 godina (53%), visoko obrazovanih (68, 94%) s primanjima većim od 5001 kn (60, 6%). Prema mišljenju ispitanika o korisnosti i ispravnosti obogaćenih odnosno funkcionalnih proizvoda kao i volji za konzumacijom omega-3 jaja većina ih zapravo nema mišljenje o ovim proizvodima što se pokazuje time da je najveća učestalost odgovora na postavljena pitanja bilo 4. S obzirom da je većina ispitanika bila mlađe dobi, a prema odgovorima u anketi nemaju definirano mišljenje o obogaćenim proizvodima, neophodno je provoditi edukaciju o važnosti ovih proizvoda u prehrani.

preferencije ; anketa ; obogaćeni proizvodi ; funkcionalna hrana ; jaja

nije evidentirano

engleski

Consumers' preferences on usefulness and consumption of enriched products

nije evidentirano

preferences ; survey ; enriched products ; functional foods ; eggs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60 (1)

2018.

17-27

objavljeno

0023-4850

1848-901X

10.33128/k.60.1.3

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija), Prehrambena tehnologija

Poveznice