Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izbor potrošača pri kupnji konzumnih jaja na području grada Tuzle u BiH (CROSBI ID 267731)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Zelić, Ana ; Kralik, Zlata ; Kralik, Igor ; Mahmutović, Hava Izbor potrošača pri kupnji konzumnih jaja na području grada Tuzle u BiH // Krmiva : časopis o hranidbi životinja, proizvodnji i tehnologiji krme, 57 (2015), 2; 75-79

Podaci o odgovornosti

Zelić, Ana ; Kralik, Zlata ; Kralik, Igor ; Mahmutović, Hava

hrvatski

Izbor potrošača pri kupnji konzumnih jaja na području grada Tuzle u BiH

Cilj rada bio je utvrditi izbor potrošača na području grada Tuzle u Bosni i Hercegovini prilikom kupovine konzumnih jaja. U cilju prikupljanja podataka načinjen je anketni upitnik koji se sastojao od 8 pitanja. Prva dva pitanja odnosila su se na sociodemografska obilježja ispitanika (dob i spol), dok je drugi dio upitnika sadržavao 6 pitanja koja su se odnosila na dobivanje informacija o učestalosti konzumacije i mjestu kupovine jaja, podrijetlu i brendu proizvoda, odabiru tržišnog razreda te prednostima i nedostatcima jaja kao namirnice u odnosu na druge prehrambene proizvode koji se svakodnevno koriste u prehrani. Ukupno je anketirano 146 ispitanika. Analizom rezultata istraživanja većina ispitanika bili su muškarci (56, 16%) životne dobi od 31-40 godina (33, 56%). Najveći broj ispitanika konzumira jaja svakodnevno (57, 53%), a najčešće ih kupuje u trgovini (32, 19 %). Rezultati ankete pokazali su kako je za potrošače konzumnih jaja na području grada Tuzle podrijetlo značajan parametar na koji obraćaju pozornost prilikom kupovine. Čak 97, 95% anketiranih građana bira domaće proizvođače, dok se njih 56, 16% izjasnilo da prilikom kupovine jaja uvijek odabire određene proizvođače (važan im je brend proizvoda). Udio od 50, 00% potrošača odlučuje se za kupovinu jaja veće mase koja spadaju u L tržišni razred. Kao najveću prednost jaja u odnosu na ostale prehrambene namirnice 47 ispitanika navelo je laku i brzu pripremu, dok 44 ispitanika kao prednost navodi hranjivu vrijednost jaja. Kao najveće nedostatke prilikom kupovine i konzumacije jaja u odnosu na neke druge prehrambene proizvode koji se koriste svakodnevno u prehrani, ispitanici su naveli visoku razinu kolesterola, kraći rok trajanja i laku mogućnost oštećenja jaja.

potrošači ; konzumna jaja ; izbor

nije evidentirano

engleski

Consumer preferences when purchasing table eggs in the area of Tuzla city in Bosnia and Herzegovina

nije evidentirano

consumers ; table eggs ; preferences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57 (2)

2015.

75-79

objavljeno

0023-4850

1848-901X

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice