Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi (CROSBI ID 267687)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vidić, Tomislava ; Miljković, Dubravka Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi // Psihologijske teme, 28 (2019), 2; 291-312. doi: 10.31820/pt.28.2.4

Podaci o odgovornosti

Vidić, Tomislava ; Miljković, Dubravka

hrvatski

Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost pristupa poučavanju sa samoefikasnosti, zadovoljstvom životom i poslom učitelja te u kojoj mjeri učitelji u osnovnoj školi doživljavaju pozitivne i negativne emocije. U istraživanju je sudjelovalo 254 učitelja iz osam zagrebačkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali značajne povezanosti između pristupa poučavanja i dimenzija samoefikasnosti učitelja (angažiranost, strategije poučavanja, upravljanje razredom). Zadovoljstvo poslom značajno je povezano sa zadovoljstvom životom i pozitivnim emocijama. Negativne emocije značajno su negativno povezane sa zadovoljstvom poslom i životom. Učitelji koji imaju pristup poučavanja usmjeren na učenika statistički se značajno razlikuju od učitelja s pristupom usmjerenim na učitelja u dimenziji samoefikasnosti (strategije poučavanja) te češće doživljavaju pozitivne emocije: zainteresiranost, uzbuđenost i pozornost. Učitelji razredne nastave pokazali su veću angažiranost u odnosu na učitelje predmetne nastave. Učitelji s više od deset godina radnog iskustva statistički se značajno razlikuju od učitelja s manje godina radnoga iskustva u pristupima poučavanju i samoefikasnosti te češće doživljavaju ponos i budnost. S druge strane, učitelji s deset i manje od deset godina radnoga iskustva češće se osjećaju prestrašeno.

pristupi poučavanju ; samoefikasnost ; zadovoljstvo životom ; zadovoljstvo poslom ; emocije ; učitelji u osnovnoj školi

nije evidentirano

engleski

Relationship between Approaches to Teaching, Self-Efficacy, Life and Job Satisfaction, and Emotions in Elementary School Teachers

nije evidentirano

approaches to teaching ; self-efficacy ; life satisfaction ; job satisfaction ; emotions ; elementary school teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (2)

2019.

291-312

objavljeno

1332-0742

10.31820/pt.28.2.4

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost