Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Secondary Sacredness Sacredness in an Information- Communication Era (CROSBI ID 267686)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Alić, Sead Secondary Sacredness Sacredness in an Information- Communication Era // Philosophy international journal, 2 (2019), 2; Philos Int J 2019, 2(1): 000120., 9. doi: 10.23880/phij-16000S1-002

Podaci o odgovornosti

Alić, Sead

engleski

Secondary Sacredness Sacredness in an Information- Communication Era

Da li doba informacija odgovara vjeri odnosno religiji? Je li svetost mjesta, pisma, knjige ili bogomolje danas zamijenjena svjetovnim oblicima 'svetosti', masmedijskim surogatima vjere koji se iscrpljuju u masovnoj psihologiji? Bitan dio svakog religijskog pristupa način je prenošenja poruka. Promjene koje su donijeli svijet masmedija i brzina razmjene – bacaju posebno svjetlo na ideju svetosti i načine življenja vjere. Pred religijama i vjerama izazov je fenomena kao što su informacija, brzina i slika. Masovni mediji proizvode masovnu psihologiju koja je uvijek na rubu prihvatljivoga. Tekst želi pokazati da ne postoji deterministički slijed po kojemu bi se unaprijed mogao čitati ishod pojave novih oblika medijskog posredovanja religijskih poruka. Ne linearno, nego ciklički, fenomeni se pojavljuju u vremenima i na mjestima gdje se i ne očekuju. Na način na koji se svojevremeno (u vremenu dominiranja pisma i knjige) pojavila 'sekundarna oralnost' s medijem radija – svjedoci smo svojevrsne 'sekundarne svetosti' koja postaje sve značajnija baš u vremenu dominiranja informacije kao takve. Na mišljenju je, misleći i medij mišljenja, prodrijeti u bit promjena doživljavanja, prakticiranja i utjecaja religijskog fenomena.

holiness, mass media, information, god, new media, priest, hierarchy

Rad je objavljen i u zborniku Media and Communication 2, ISBN 978-953-7986-12-4, Zagreb, 2020, str 163-179

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2)

2019.

Philos Int J 2019, 2(1): 000120.

9

objavljeno

2641-9130

10.23880/phij-16000S1-002

Povezanost rada

Filozofija, Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice