Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf) (CROSBI ID 267682)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Grmuša, Tanja Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf) // Medijska istraživanja, 24 (2018), 1; 90-94

Podaci o odgovornosti

Grmuša, Tanja

hrvatski

Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf)

Knjiga ''Cizitens in a mediated world - A Nordic-Baltic Perspective and Information Literacy'' u izdanju Nordicoma donosi komparativni prikaz iskustava implementacije koncepta medijske pismenosti u obrazovnim sustavima nordijskih i baltičkih zemalja. Strukturirana je u pet cjelina i trinaest poglavlja. Prva tematska cjelina podsjeća nas na izazove života u digitalnom dobu i sa suvremenim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za čiju su kvalitetnu i odgovornu upotrebu potrebna odgovarajuća znanja i vještine. Riječ je o konceptu medijske pismenosti koji je posebno dobro zastupljen u nordijskim zemljama, a koji mnoge druge zemlje i društva pokušavaju preslikati. Osnaživanje građana u korištenju medija preduvjet je i za jačanje demokratskih procesa u nacionalnim okvirima, ali i na nadnacionalnoj razini, čemu doprinos sustavno pokušava dati i Europska komisija. Drugi dio donosi pregled primjene koncepta u nordijskim i baltičkim zemljama te identifikaciju svih ključnih dionika koji u njemu sudjeluju. Također, podsjeća se na vrijednosti i ulogu novinarstva u 21. stoljeću te na različite interesne skupine (lobisti, odnosi s javnostima, političke stranke) koje utječu na kreiranje medijskog sadržaja te koriste društvene mreže i slobodu interneta plasirajući poruke koje mladi često nekritički recipiraju i prosljeđuju. Treći dio knjige analizira ulogu propagande i ekstremističkih sadržaja u online medijima praćenih posebno kreiranim medijskim diskursom, te načine na koje se nordijska regulatorna tijela nose s time. Četvrti dio posvećen je ulozi roditelja u medijskom odgoju i obrazovanju, ali i ističe kako su oni često marginalizirana skupina u edukativnim materijalima. Konačno, knjiga se bavi razvojem digitalnih kompetencija u svakodnevnoj online komunikaciji.

građani ; mediji ; demokracija ; nordijske i baltičke zemlje ; medijska pismenost ; digitalne kompetencije ; propaganda ; medijski pluralizam

nije evidentirano

engleski

Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91- 87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957-49-9 (pdf)

nije evidentirano

citizens ; media ; democracy ; Nordic and Baltic countries ; media literacy ; digital competencies ; propaganda ; media pluralism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (1)

2018.

90-94

objavljeno

1330-6928

1846-6605

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost