Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu (CROSBI ID 679172)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Jurčić Katunar, Cecilija Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu // Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga. 2019. str. 43-43

Podaci o odgovornosti

Jurčić Katunar, Cecilija

hrvatski

Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu

Suvremen način života i rapidan razvoj tehnologije svakodnevnu su javnu objavu fotografija iz osobnog života nametnuli kao normu, mijenjajući iz korijena sve dotad vladajuće obrasce komuniciranja, kreiranja identiteta, iznova ispisujući norme društveno prihvatljivog. Velik dio takvih fotografija, osobito kod pripadnica ženskog roda, odnosi se na vlastite portrete – što se izravno sukobljuje s još uvijek prisutnim tradicionalnim vrijednostima – skromnošću u širem smislu, ali i dodatno – relativnom prihvatljivošću isticanja vlastitih postignuća (profesionalnih, sportskih..), baš nikako otvorene (auto)promocije vlastita izgleda. Analizom velikog broja takvih objava koje na Instagramu objavljuju javne osobe u Hrvatskoj, promovirajući se s većim ili manjim uspjehom uzorima novog doba (influenserima), usredotočit ćemo se na popratne komentare uz fotografije, prepoznajući u zadanostima kratke forme različite obrasce u jezičnim strategijama kojima se isticanje vlastita izgleda želi učiniti društveno prihvatljivim. Pritom ćemo pratiti kako se individualna kreativna retorička rješenja odvraćanja pozornosti s evidentne društveno nepoželjne motivacije (taštine) objavljivanja vlastite (uljepšane) fotografije, masovnošću ove pojave oblikuju u obrasce – koji se prepoznaju, te široko prihvaćaju i reproduciraju (najčešće različiti oblici lažne skromnosti, humora, ironije, poetičnog komentiranja pozadinskih krajolika, situacije i slično..). U analizi prikupljenog korpusa autentične jezične građe služit ćemo se metodama diskursne analize, pri čemu će se jezični materijal uvijek interpretirati u uskoj vezi s fotografijom čiji je integralni dio.

retoričke strategije, Instagram, diskursna analiza

nije evidentirano

engleski

Rhetorical neutralization strategies related to (self)promotion of physical appearance – an analysis of the comments accompanying Instagram photos

nije evidentirano

rhetorical strategies, Instagram, discourse analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

43-43.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga, HDPL 2019

predavanje

16.05.2019-18.05.2019

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)

Poveznice