Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pilot projekt e-Škole: Primjena IKT-a u kontekstu učenika s teškoćama u razvoju. (CROSBI ID 679138)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Martinac Dorčić, Tamara ; Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena Pilot projekt e-Škole: Primjena IKT-a u kontekstu učenika s teškoćama u razvoju. // Kvaliteta života kroz životni vijek: Izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 102-102

Podaci o odgovornosti

Martinac Dorčić, Tamara ; Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena

hrvatski

Pilot projekt e-Škole: Primjena IKT-a u kontekstu učenika s teškoćama u razvoju.

Jedan od ciljeva provedbe projekta e-Škole odnosi se na utvrđivanje utjecaja provedbe projekta na razvoj digitalnih kompetencija učenika te na stavove i iskustva učenika vezane uz informacijsko-komunikacijsku tehnologiju (IKT), uključujući učenike s teškoćama. U sklopu ovog cilja istraživanja formuliran je i cilj koji se odnosi na utvrđivanje potreba učenika s teškoćama za specijaliziranom opremom. Ciljna skupina ovog dijela istraživanja je specijalizirana osnovna škola - Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice. Digitalne kompetencije, stavovi i iskustva vezani uz IKT kod učenika s poteškoćama u razvoju u okviru ovog projekta ispitani su kvantitativnim metodama (kroz procjene učenika od strane roditelja i nastavnika) i kvalitativnim metodama istraživanja, kroz fokus grupe u kojima su sudjelovali djelatnici Centra. Kroz fokus grupe dodatno su prikupljeni podaci o korištenju IKT-a u pripremi za nastavu i u nastavi te o potrebi za korištenjem specijalizirane opreme i programa. Ispitivanje je provedeno u dva navrata: na početku i na kraju provedbe projekta. Neki od rezultata dobivenih kroz fokus grupe s djelatnicima pokazuju da djelatnici kao i u prvom ispitivanju vide mnogobrojne prednosti korištenja IKT-a u učenju i poučavanju (npr. bolja motiviranost učenika, dostupnost raznolikih sadržaja, lakša prilagodba materijala i sadržaja, vizualizacija i preglednost sadržaja itd.) te puno manje nedostataka nego u inicijalnom ispitivanju te smatraju da su neki nedostaci, iako postoje, zapravo pod kontrolom nastavnika. Sudionici u završnom, kao i u početnom ispitivanju, ističu potrebu za dovoljnim brojem specijaliziranih tipkovnica i miševa, IKT uređaja i opreme, komunikatora te potrebu za zaštitom opreme od mogućeg uništavanja i digitalnim udžbenicima. Rezultati kvantitativnog prikupljanja podataka pokazuju da se učenici rijetko bave IKT aktivnostima u školi, a najučestalija aktivnost u početnom mjerenju je traženje i korištenje zabavnih sadržaja i igranje igrica. Uz navedene aktivnosti, u završnom mjerenju najučestalija aktivnost je učenje uz pomoć edukativnih programa, igara i kvizova. Prema procjenama nastavnika i roditelja, učenici nemaju izražene pozitivne stavove prema korištenju IKT-a niti u početnom niti u završnom mjerenju. Roditelji i nastavnici različito procjenjuju digitalne kompetencije djece pri čemu su roditelji skloniji procjenjivati da njihovo dijete posjeduje određenu digitalnu kompetenciju u odnosu na nastavnike.

IKT ; digitalne kompetencije ; učenici s teškoćama

nije evidentirano

engleski

Pilot project e-School: Application of ICT in the context of students with disabilities.

nije evidentirano

ICT ; digital competencies ; students with disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

102-102.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kvaliteta života kroz životni vijek: Izazovi i preporuke

Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-7-0

Podaci o skupu

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

predavanje

07.11.2018-10.11.2018

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice