Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013231

Doživljaj samoga sebe i okoline kod roditelja djece urednog razvoja i roditelja djece s razvojnim teškoćama


Rašan, Ivana; Car, Željka; Ivšac Pavliša, Jasmina
Doživljaj samoga sebe i okoline kod roditelja djece urednog razvoja i roditelja djece s razvojnim teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 2; 72-87 doi:10.31299/hrri.53.2.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Doživljaj samoga sebe i okoline kod roditelja djece urednog razvoja i roditelja djece s razvojnim teškoćama
(Perception of Oneself and One's Environment Among Parents who Have Children with Developmental Disabilities and Parents of Typically Developing Children)

Autori
Rašan, Ivana ; Car, Željka ; Ivšac Pavliša, Jasmina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 53 (2017), 2; 72-87

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Izazovno roditeljstvo ; djeca s teškoćama ; djeca urednog razvoja ; roditelji djece s teškoćama ; roditelji djece urednog razvoja ; samoprocjena
(Challenging parenthood ; children with developmental disabilities ; typically developing children ; parents of children with developmental disabilities ; parents of typically developing children ; perception of oneself)

Sažetak
Roditeljstvo djece s teškoćama donosi brojne izazove, a visoka razina stresa se povezuje s nedostatnom stručnom podrškom (Paster, Brandwein, Walsh, 2009). Nadalje, roditelji djece s razvojnim teškoćama često doživljavaju neuspjeh te svoje kompetencije u kontekstu roditeljstva nerijetko interpretiraju nerealno negativno (Kralj, 2012). S obzirom na oskudnost istraživačkih inicijativa na ovu temu, cilj rada je provjeriti postoje li razlike u samoprocjeni različitih životnih segmenata između roditelja djece s teškoćama i roditelja djece urednog razvoja. Istraživanje je provedeno tijekom projekta na kojem su se provodile aktivnosti osnaživanja roditelja djece s teškoćama i jačanja njihovih kapaciteta za bolji plasman na tržište rada. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 60 roditelja - 30 roditelja koji imaju djecu s teškoćama i 30 roditelja djece urednog razvoja. Za potrebe istraživanja sastavljen je anketni upitnik u kojem je korištena skala Likertovog tipa od 1 do 5. S ciljem utvrđivanja razlika između navedenih skupina ispitanika korišten je neparametrijski test sume rangova (Mann Whitney U test). Utvrđeno je da postoje razlike u samoprocjeni osobnog zadovoljstva i vlastite uspješnosti u korist roditelja koji imaju djecu urednog razvoja, ali je isto tako utvrđeno da u ostalim segmentima njihove samoprocjene (kao što je npr. težnja za napretkom, pozitivan stav, zadovoljstvo razinom vlastitih postignuća/ciljeva, itd.) ne postoje značajne razlike između dvije navedene skupine. Dobiveni rezultati ukazuju na pozitivan stav prilikom suočavanja s različitim izazovnim životnim situacijama kojeg je moguće tumačiti kroz postojanje vlastite osobnosti pojedinca te nizom individualnih događaja koji ga kroz život određuju (Lacković-Grgin, 2011), a ne pripadnosti jednoj od skupina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati