Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u (CROSBI ID 679058)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Mohorić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja
hrvatski
Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u
Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) unaprjeđuju različite aspekte rada u školskom okruženju i mogu djelovati na ishode učenja. Iako su istraživanja najčešće usmjerena na kognitivne ishode, s obzirom da novija istraživanja pokazuju da učenici doživljavaju širok raspon emocija vezanih uz učenje i postignuće, u ovom istraživanju ispitan je odnos između digitalnih kompetencija i stavova prema IKT-u te emocija postignuća i zadovoljstva učenika. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 1199 učenika osnovne (sedmi i osmi razred) i 1476 učenika srednje škole (prvi i drugi razred) koji su sudjelovali u CARNET-ovom projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“. Primjenom online upitnika prikupljene su samoprocjene digitalnih kompetencija (Informacijska i podatkovna pismenost, Komunikacija i suradnja, Sigurnost) i stavova prema IKT-u (prednosti i nedostaci korištenja IKT-a u nastavi). Učenici su također procijenili učestalost doživljavanja emocija dosade i uživanja na nastavi te opće zadovoljstvo i zadovoljstvo školom. Analizom latentnih profila identificirane su tri grupe učenika s obzirom na digitalne kompetencije i stavove prema IKT-u: ispodprosječni (niske digitalne kompetencije, niža percepcija prednosti i viša percepcija nedostataka IKT-a u nastavi), prosječni (prosječne digitalne kompetencije i stavovi) te iznadprosječni (visoke digitalne kompetencije, viša percepcija prednosti i niža percepcija nedostataka IKT-a u nastavi). Provjerene su razlike u doživljavanju ispitanih emocija i zadovoljstva s obzirom na pripadnost profilu digitalnih kompetencija i stavova prema IKT-u kod učenika osnovnih i srednjih škola. U osnovnoj školi najmanje dosade i najviše uživanja doživljavaju učenici prosječnog profila, dok su to u srednjoj školi učenici iznadprosječnog profila. U srednjoj školi učenici iznadprosječnog profila iskazuju više zadovoljstva sobom kao učenikom i odnosima s drugim učenicima, dok se taj nalaz ne dobiva kod učenika osnovne škole. Učenici osnovne škole iskazuju više opće zadovoljstvo u usporedbi s učenicima srednje škole. Može se zaključiti da se afektivni ishodi razlikuju kod učenika različitih profila i obrazovnih razina, što treba uvažiti prilikom uvođenja IKT-a u učenje i poučavanje.
digitalne kompetencije, stavovi prema IKT-u, emocije postignuća, zadovoljstvo, učenici
nije evidentirano
engleski
Emotions of achievement and student satisfaction with regard to their competences and attitudes towards ICT
nije evidentirano
digital competences, attitudes towards ICT, emotions of achievement, satisfaction, students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
100-100.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
predavanje
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska