Razvoj i validacija ključnih kompetencija medicinske sestre edukatora: Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) (CROSBI ID 679050)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lovrić, Robert ; Prlić, Nada
hrvatski
Razvoj i validacija ključnih kompetencija medicinske sestre edukatora: Svjetska zdravstvena organizacija (SZO)
Uvod: Kompetencije podrazumijevaju skup znanja i vještina te samostalnost i odgovornost, uključujući stajališta i vrijednosti, iskustva, želje i navike. Svjetska je zdravstvena organizacija 2016. godine definirala ključne kompetencije koje bi medicinska sestra edukator trebala posjedovati i primjenjivati u svrhu kvalitetnog obrazovanja budućih medicinskih sestara i edukaciji zdravih i bolesnih u unaprjeđenju i očuvanju zdravlja. Cilj/svrha: Cilj je rada opisati ključne kompetencije medicinske sestre edukatora koje je razvila Svjetska zdravstvena organizacija. Razrada: Posebnost kompetencija medicinske sestre edukatora podrazumijeva poticanje i razvijanje kompetencija podučavanih učenika/studenata sestrinstva. Svjetska je zdravstvena organizacija razvila, validirala i u dokumentu „Nurse Educator Core Competencies“ opisala ključne kompetencije medicinske sestre edukatora. Kompetencije obuhvaćaju: teoriju i načela učenja odraslih, kurikul i primjenu, sestrinsku praksu, istraživanja i dokaze, komunikaciju, suradnju i partnerstvo, etička/pravna načela i profesionalnost, praćenje i vrjednovanje, menadžment te vodstvo i zagovaranje. Cilj je Svjetske zdravstvene organizacije omogućiti medicinskim sestrama edukatorima postizanje kompetentnosti u pružanju pomoći učenicima/studentima sestrinstva pri stjecanju znanja, vještina i stajališta potrebnih za učinkovito provođenje zdravstvene njege. Kompetencije su razvijene temeljem činjenice da se obrazovanje medicinskih sestara i klinička praksa mijenjaju, a obrazovni izazovi zahtijevaju reformirane pristupe medicinskih sestara edukatora. Za poboljšanje i održivost kompetencija medicinskih sestara edukatora nužno je „držanje koraka“ sa suvremenim očekivanjima u zdravstvu, razvojnim zahtjevima u kliničkoj praksi te novim informacijskim tehnologijama i pružanjem kvalitetne zdravstvene skrbi utemeljene na dokazima. Zaključak: Kompetentna medicinska sestra edukator preduvjet je učinkovitog obrazovanja novih naraštaja medicinskih sestara, edukacije zdravih i bolesnih te poboljšanja i održivosti kvalitete pružene zdravstvene skrbi.
kompetencije ; medicinska sestra edukator ; učenik/student
nije evidentirano
engleski
Development and validation of key competencies of nurse educators: World Health Organization (WHO)
nije evidentirano
competency ; nurse educator ; student.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
7. Kongres Hrvatske udruge medicinskih sestara s međunarodnim sudjelovanjem, Sestrinstvo bez granica III
ostalo
13.06.2019-16.06.2019
Opatija, Hrvatska