Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvijanje emocionalne inteligencije kod predškolske djece (CROSBI ID 427872)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Dimić, Tina Razvijanje emocionalne inteligencije kod predškolske djece / Pahić, Tea (mentor); Čakovec, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Dimić, Tina

Pahić, Tea

hrvatski

Razvijanje emocionalne inteligencije kod predškolske djece

Emocije su subjektivne, što znači da se važnost koju pridajemo određenom podražaju razlikuje od osobe do osobe. Emocije djeteta predškolske dobi razlikuju se od emocija odraslih. Jednostavne su, spontane, kraćeg trajanja, ali češćeg manifestiranja. Već u dobi od šest mjeseci dijete je sposobno razlikovati osnovna emocionalna stanja osobe koja se brine za njega. Istraživanja pokazuju da djeca doživljavaju suosjećajnu uzrujanost čak i prije nego spoznaju da su odvojeni od drugih ljudi. Izražavanje emocija je od velike važnosti za predškolsku djecu, bilo verbalno ili neverbalno, a postoje brojni načini da im se pomogne u tome. Gotovo sve igre, aktivnosti i tehnike koje su uklopljene u ovaj rad, mogu se koristiti u predškolskoj ustanovi. Emocionalna pismenost je sposobnost detekcije, identifikacije i diferencijacije vlastitih emocionalnih stanja. Osobe koje su kompetentne u tom smislu pokazuju bolje razumijevanje tuđih emocija, te su uspješniji prilikom reagiranja na tuđa emocionalna stanja. Emocionalno opismenjavanje je krajnje složen proces koji za posljedicu ima dugoročno pozitivne posljedice po osobu i njezinu okolinu. Moderni način života nameće ubrzano rastuće izazove pred djecu, a arsenal vještina koji čini emocionalnu inteligenciju toliko dragocjenom tu je da posluži kao podrška prilikom tih izazova. Sada, više nego ikada, ukazuje se potreba za smislenim radom na razvoju emocionalne inteligencije kod predškolske djece. Kod nas nema dovoljno zadovoljavajuće edukacije na temu, pa imamo stručnjake kojima je jedini fokus rada upravo dijete, a koji ni sami nisu dovoljno upućeni u emocionalne vještine, a od kojih se svejedno očekuje da istom poučavaju djecu. Očekuje se i suradnja između odgojitelja i roditelja te suradnja struke i prakse, no prije nego li se to ostvari, trebati će se ipak staviti naglasak na razvoj emocionalne inteligencije, jer ona može poslužiti kao dobar saveznik u predškolskom odgoju i obrazovanju.

emocije, predškolska djeca, emocionalna pismenost, emocionalna inteligencija, edukacija

nije evidentirano

engleski

Development of emotional intelligence in preschool children

nije evidentirano

emotions, preschool children, emotional literacy, emotional intelligence, education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

28.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Čakovec

Povezanost rada

Psihologija