Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aspekti motivacije, ličnosti i zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara (CROSBI ID 678846)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kiralj, Jana ; Vukasović Hlupić, Tena Aspekti motivacije, ličnosti i zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 97-97

Podaci o odgovornosti

Kiralj, Jana ; Vukasović Hlupić, Tena

hrvatski

Aspekti motivacije, ličnosti i zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara

Igranje video igara popularan je način zabave koji postaje sve dostupniji različitim populacijama ljudi. Dosadašnja istraživanja većinom su se bavila povezanošću igranja nasilnih video igara s agresivnim ponašanjem, mišljenjem i afektom, a rezultati meta-analiza ukazuju na umjerenu snagu efekata igranja nasilnih video igara na pojavu agresije i smanjenje vjerojatnosti prosocijalnog ponašanja. Neki autori bavili su se razvojem ovisnosti o video igrama ili stanja koje s njom graniči. Njihovi nalazi pokazuju da dugotrajna i prekomjerna izloženost video igrama može imati posljedice slične onima koje se javljaju kod ovisnosti o psihoaktivnim tvarima. Odnedavno se fokus psihologije video igara proširio na varijable motivacije, ličnosti i subjektivne dobrobiti igrača. Teorija samodeterminacije pokazala se uspješnom u objašnjavanju motivacije za igranjem video igara, a ličnost igrača najčešće je proučavana iz osobinske perspektive. Cilj ovog istraživanja bilo je ispitivanje razlika u motivacijskim komponentama za igranje mrežnih video igara, zadovoljenosti osnovnih psiholoških potreba, osobina ličnosti i zadovoljstva životom između igrača MMORPG i ne-MMORPG igara te provjera povezanosti između motivacijskih komponenti i osnovnih psiholoških potreba. Igrači MMORPG igara pokazali su značajno višu izraženost motiva za uronjenost u igru, viši stupanj zadovoljenosti potreba za autonomijom i povezanošću te izraženiju otvorenost ka iskustvima. Zadovoljstvo životom negativno je povezano s brojem sati igranja tjedno, a nije nađena razlika između igrača različitih žanrova u njegovom stupnju. Motivacijska komponenta postignuća značajno je povezana s potrebama za povezanošću i kompetencijom, socijalna komponenta povezana je sa sve tri osnovne psihološke potrebe, a komponenta uronjenosti s potrebom za autonomijom. Konačno, osobine ličnosti i broj sati igranja tjedno dodatno doprinose objašnjenju varijance zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara.

video igre, teorija samodeterminacije, osobine ličnosti, zadovoljstvo životom, motivacija

nije evidentirano

engleski

Aspects of motivation, personality and life satisfaction in online video game players

nije evidentirano

video games, self-determination theory, personality traits, life satisfaction, motivation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-97.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka

Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

1849-6946

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija