Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena potpomognute komunikacije u razvoju glasovne analize i sinteze učenika s motoričkim oštećenjem – studija slučaja (CROSBI ID 427763)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sučić, Katarina Primjena potpomognute komunikacije u razvoju glasovne analize i sinteze učenika s motoričkim oštećenjem – studija slučaja / Lidija Cvikić ; Kudek Mirošević, Jasna (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Sučić, Katarina

Lidija Cvikić ; Kudek Mirošević, Jasna

hrvatski

Primjena potpomognute komunikacije u razvoju glasovne analize i sinteze učenika s motoričkim oštećenjem – studija slučaja

U ovom diplomskom radu nalazimo odgovore na pitanja može li dijete s motoričkim oštećenjima usvojiti glasovnu analizu i sintezu te na koji način učitelj treba pristupiti njihovu razvitku. Kompletno istraživanje temelji se na slučaju ispitanice s cerebralnom paralizom (tetraparesis spastica) koja je učenica redovnog školskog programa. Ako učenik ima teškoće u razvoju, potrebno je napisati individualizirani odgojno-obrazovni program (IOOP). Nastavnik prethodno provodi listu procjene vještine školskog učenja da bi se upoznao s učenikovim mogućnostima. Izuzetno je bitna suradnja s roditeljima jer roditelji najčešće najbolje poznaju vlastito dijete. Mnogi su načini učenja glasovne analize i sinteze iz područja nastave Hrvatskoga jezika. Nastavnik određuje koje će metode upotrebljavati te će tako pratiti učenikov napredak. Izbor nastavnih strategija, metoda te didaktičkih materijala koje nastavnik upotrebljava unutar nastavnog procesa su od velike važnosti. Ovim istraživanjem provjereno je što se sve može upotrijebiti unutar nastavnog procesa. Naravno, to se ne odnosi samo za djecu s teškoćama u razredu. Nakon provedenog istraživanja, ispitanica s motoričkim oštećenjima uspjela je na različite načine naučiti pojam slova, raspoznati slova hrvatskoga slovnoga sustava, naučila je riječi rastavljati na slogove te prepoznati određeni glas u riječi neovisno o njegovom položaju. Njezina motivacija za učenjem se dodatno povećala kada je vidjela da uči kroz igru. U razvoju glasovne analize i sinteze upotrebljavane su mnoge ICT-AAC aplikacije za tablet. Aplikacije su se pokazale vrlo edukativnima i zanimljivima, ali uz prisutnu potrebu za prilagodbom djeci s motoričkim oštećenjem.

IT komunikatori, hrvatski jezik, glasovna analiza i sinteza

nije evidentirano

engleski

ICT-supported communication for development of phonological awareness in child with motor disabilities - a case study

nije evidentirano

IT communicators, Croatian language, phonological analysis and sythesis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

10.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija