Usporedba samoprocjene glasa nastavnika i službenika (CROSBI ID 267292)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolundžić, Zdravko
hrvatski
Usporedba samoprocjene glasa nastavnika i službenika
Samoprocjena glasa pomoću upitnika Indeks vokalnih teškoća (VoiceHandicap Index, VHI) jednostavna je i pouzdana trijažna metoda u dijagnostici poremećaja glasa, posebno u skupinama glasovnih profesionalaca koji su podložniji poremećajima. U ovome radu predstavljena je analiza rezultata samoprocjene glasa nastavnika i službenika. Uzorak čine dvije grupe ispitanika: nastavnici (N=93) i službenici (N=19). Skupine su ujednačene prema dobi, godinama staža i spolu. Prema rezultatima samoprocjene, potvrđeni su poremećaji glasa kod 26 % nastavnika, dok je njih 67 % u anamnezi imalo poremećaje glasa. U skupini službenika samoprocjenom 10 % ispitanika ima teškoća s glasom, u anamnezi je njih 36 % imalo poremećaj glasa. Samo dvoje nastavnika je zbog teškoća s glasom potražilo stručnu pomoć. Potvrđena je prediktivnost dobi i radnoga staža kao negativnog čimbenika, koji može dovesti do poremećaja glasa nastavnika. Rezultati istraživanja potvrđuju veći rizik poremećaja glasa u skupini glasovnih profesionalaca. Zabrinjavajuće je da gotovo nitko od nastavnika s poremećajima glasa ne traži stručnu pomoć. Dobiveni podaci, kao i u prijašnjim istraživanjima, trebali bi biti poticaj uvrštavanju glasovne edukacije u obrazovanje nastavnika, te primjena načela glasovne higijene tijekom svakodnevnoga rada.
poremećaji glasa ; VHI ; glasovni profesionalci
nije evidentirano
engleski
Comparing voice self-assessment of teachers and officials
nije evidentirano
voice disorders ; VHI ; voice professionals
nije evidentirano