Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedba samoprocjene glasa nastavnika i službenika (CROSBI ID 267292)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kolundžić, Zdravko Usporedba samoprocjene glasa nastavnika i službenika // Logopedija, 8 (2018), 2; 49-55. doi: https://doi.org/10.31299/log.8.2.3

Podaci o odgovornosti

Kolundžić, Zdravko

hrvatski

Usporedba samoprocjene glasa nastavnika i službenika

Samoprocjena glasa pomoću upitnika Indeks vokalnih teškoća (VoiceHandicap Index, VHI) jednostavna je i pouzdana trijažna metoda u dijagnostici poremećaja glasa, posebno u skupinama glasovnih profesionalaca koji su podložniji poremećajima. U ovome radu predstavljena je analiza rezultata samoprocjene glasa nastavnika i službenika. Uzorak čine dvije grupe ispitanika: nastavnici (N=93) i službenici (N=19). Skupine su ujednačene prema dobi, godinama staža i spolu. Prema rezultatima samoprocjene, potvrđeni su poremećaji glasa kod 26 % nastavnika, dok je njih 67 % u anamnezi imalo poremećaje glasa. U skupini službenika samoprocjenom 10 % ispitanika ima teškoća s glasom, u anamnezi je njih 36 % imalo poremećaj glasa. Samo dvoje nastavnika je zbog teškoća s glasom potražilo stručnu pomoć. Potvrđena je prediktivnost dobi i radnoga staža kao negativnog čimbenika, koji može dovesti do poremećaja glasa nastavnika. Rezultati istraživanja potvrđuju veći rizik poremećaja glasa u skupini glasovnih profesionalaca. Zabrinjavajuće je da gotovo nitko od nastavnika s poremećajima glasa ne traži stručnu pomoć. Dobiveni podaci, kao i u prijašnjim istraživanjima, trebali bi biti poticaj uvrštavanju glasovne edukacije u obrazovanje nastavnika, te primjena načela glasovne higijene tijekom svakodnevnoga rada.

poremećaji glasa ; VHI ; glasovni profesionalci

nije evidentirano

engleski

Comparing voice self-assessment of teachers and officials

nije evidentirano

voice disorders ; VHI ; voice professionals

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (2)

2018.

49-55

objavljeno

1330-5484

1849-4706

https://doi.org/10.31299/log.8.2.3

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti

Poveznice