Postupci vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi Glazbene kulture (CROSBI ID 427680)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šmitpeter, Valentina
Šulentić Begić, Jasna
Begić, Amir
hrvatski
Postupci vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi Glazbene kulture
Vrednovanje i ocjenjivanje u nastavi Glazbene kulture važna je sastavnica odgojno-obrazovnog procesa koja sa sobom nosi razne poteškoće i subjektivnost. Tema ovoga rada je istražiti pristupe vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi glazbe te istražiti mišljenja i stavove učenika i učitelja Glazbene kulture. U teorijskom dijelu rada istražuje se problematika vrednovanja i ocjenjivanja te elementi koji utječu na subjektivnost ocjene. Također, navode se savjeti i metode ocjenjivanja koji će pridonijeti donošenju objektivne i pouzdane ocjene iz predmeta Glazbene kulture. U okviru rada provedeno je istraživanje koje je obuhvatilo šest osnovnih škola od kojih dvije u Osijeku, dvije u Požegi, jedna u Kaptolu i jedna u Velikoj. Anonimno anketiranje obuhvatilo je učenike osmih razreda te učitelje Glazbene kulture (ukupno 299 ispitanika od kojih su 269 učenici, a 30 učitelji Glazbene kulture) koji su iskazali svoja mišljenja u vezi provođenja ocjenjivanja u nastavi Glazbene kulture te dali uvid u najčešće ocjenjivana nastavna područja tijekom nastavnog procesa. Rezultati istraživanja pokazali su kako postoje značajne statističke razlike između učitelja i učenika u stavovima prema vrednovanju i ocjenjivanju. Učitelji smatraju da u najvećoj mjeri vrednuju individualno i skupno slušanje glazbe i pjevanje te da za ocjenu odličan nisu potrebne razvijene glazbene sposobnosti. Istodobno, gotovo polovica učenika je suprotnog mišljenja. Također, učitelji su u značajno većoj mjeri izjavili da provode individualno i skupno ocjenjivanje nego li to smatraju učenici. Osim toga, pokazalo se kako učiteljima Glazbene kulture pri donošenju zaključne ocjene nisu jednako važna sva nastavna područja.
vrednovanje, ocjenjivanje, nastava Glazbene kulture, nastavna područja, glazbene aktivnosti
nije evidentirano
engleski
Methods of evaluation and grading in Musical arts classes
nije evidentirano
evaluation, grading, Musical arts classes, teaching areas, musical activities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
10.07.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Osijek