Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1011093

Videoigre i zdravlje


Novak, Valentina; Cikač, Tina; Neuberg, Marijana; Canjuga, Irena
Videoigre i zdravlje // Zdravje kot vseživljenjska in trajnostna vrednota / Železnik, Danica ; Železnik, Uroš (ur.).
Slovenj Gradec, Slovenija: Fakulteta za zdravstvene in socialne vede Slovenj Gradec, 2019. str. 101-107 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Videoigre i zdravlje
(Videogames and health)

Autori
Novak, Valentina ; Cikač, Tina ; Neuberg, Marijana ; Canjuga, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zdravje kot vseživljenjska in trajnostna vrednota / Železnik, Danica ; Železnik, Uroš - Slovenj Gradec, Slovenija : Fakulteta za zdravstvene in socialne vede Slovenj Gradec, 2019, 101-107

ISBN
978-961-94351-4-4

Skup
9. znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo s področja zdravstvenih in socialnih ved

Mjesto i datum
Slovenj Gradec, Slovenija, 16.-16.5.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Video igra, dobrobit, negativne posljedice
(Video game, benefit, negative consequences)

Sažetak
Rasprave i istraživanja o štetnosti i dobrobiti igranja videoigara traju od samog početka implementacije igre u svakidašnjicu brojnih igrača do danas što je rezultiralo uvođenjem dijagnoze ovisnosti o videoigrama u Međunarodnu klasifikaciju bolesti MKB 11. Koliko je to područje aktualno i veliko govori i podatak da industrija videoigara vrijedi tri puta više od filmske, a očekuje se i njezin kontinuirani rast. Terminologija u videoigrama razlikuje pojmove igrača i gamera. Dok je igrač svaka osoba koja igra videoigru na mobitelu, konzoli ili računalu, gameri su strastveni pripadnici zajednice koji, osim igre, prate i brojne popratne sadržaje. Igranje videoigara ima brojne pozitivne i negativne posljedice. Najčešće je interes javnosti usmjeren na štetnost igranja. Poseban interes posvećuje se nasilju u igrama, za koje se procjenjuje da gotovo devedeset posto igara sadrži u sebi, te na utjecaj nasilnih sadržaja na samog igrača. Drugi problem koji znanstvenici ističu jest problem socijalne izolacije te poteškoće u uspostavljanju odnosa. Ta teorija ima i svoje protivnike koji upućuju na prednosti u ovom drugačijem, ali jednako vrijednom načinu socijalizacije. Kao najveći problem negativnog utjecaja na zdravlje, stručnjaci upozoravaju na novu ovisnost – ovisnost o videoigrama koja se manifestira kroz brojne teško prepoznatljive simptome i znake kao što su intenzivni osjećaji i okupiranost videoigrom, laganje, prolongiranje vremena igranja, negativan utjecaj na socijalno funkcioniranje te fizičke promjene povezane uz samu aktivnost. Dobrobiti na koje ukazuju istraživanja su bolja koordinacija oka i ruke, bolja prostorna percepcija, beže donošenje odluka te učenje stranih jezika i kultura.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište Sjever, Koprivnica