Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Otvoreno dostupni časopisi: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje / Croatian Journal Of Education (CROSBI ID 64429)

Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija

Prskalo, Ivan ; Jenko Miholić, Srna Otvoreno dostupni časopisi: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje / Croatian Journal Of Education // Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju / Hebrang Grgić, Ivana (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2018. str. 276-283

Podaci o odgovornosti

Prskalo, Ivan ; Jenko Miholić, Srna

hrvatski

Otvoreno dostupni časopisi: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje / Croatian Journal Of Education

KNJIGA: Knjiga Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju urednice Ivane Hebrang Grgić sadržajno je proširen nastavak knjige Hrvatski znanstveni časopisi: iskustva, gledišta, mogućnosti objavljene 2015. godine. Sastoji se od 19 poglavlja koja su napisali znanstvenici i stručnjaci (njih 31) koji se u svojem svakodnevnom radu bave nekim od oblika otvorenosti. Odabrani su autori iz raznih područja i iz raznih ustanova kako bi se dobila što kvalitetnija i što šira slika o stanju otvorenosti u hrvatskoj i svjetskoj znanosti i visokom obrazovanju. Knjiga je podijeljena u četiri tematske cjeline. Prva nosi naslov Otvorena znanost i bavi se otvorenošću s filozofskog, povijesnog i praktičnog gledišta opisujući fenomene poput otvorene recenzije, otvorenih podataka i otvorene inovativnosti. Naslov druge cjeline je Otvoreno visoko obrazovanje i ona donosi teorijski i praktični prikaz raznolikih otvorenih obrazovnih sadržaja te sustava za učenje na daljinu. Cjelina Otvorene tehnologije i upravljanje pravima u znanosti i visokom obrazovanju bavi se otvorenim kôdom, otvorenim povezanim podatcima i metapodatcima, otvorenim identifikatorima i licencijama. Posljednja cjelina donosi primjere otvoreno dostupnih časopisa, repozitorija te udruga koje promiču otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju. Budući da nije moguće u jednoj knjizi obraditi sve teme vezane uz otvorenost znanosti i visokog obrazovanja, i budući da je to područje koje se neprestano mijenja, ova knjiga otvara vrata novim razmišljanjima i novim publikacijama. POGLAVLJE: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/ Croatian Journal of Education (CJE) međunarodni je znanstveni časopis koji izdaje Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te je slijednik četiri prethodnih časopisa – Odgojne znanosti, Metodika, NEOS i LiCuS koja su objedinjena pod jedinstvenim interdisciplinarnim časopisom od 2011 godine. Time je prihvaćena orijentacija na otvoreni pristup uz suvremeni postupak recenzije u više koraka s i većom samostalnošću i odgovornošću uredništava tri sekcije časopisa – Temeljne odgojno obrazovne znanosti, Metodika i supstratne znanosti, Informacijsko- komunikacijske i ostale znanosti i umjetnosti. CJE prihvaća znanstvene članke koji su izvorne primarne publikacije, te na taj način pridonose znanstvenoj zajednici i potvrđeni su od recenzenata. Objavljeni članci su znanstveni i stručni radovi koji neposredno ili posredno obrađuju pitanja temeljnih i primijenjenih disciplina u Republici Hrvatskoj i u svijetu. Vidljivost časopisa osigurana je objavljivanjem svakoga rada cjelovito na engleskom jeziku, a znanstvena i stručna potpora domaćoj javnosti osigurana je objavom proširenog sažetka na hrvatskome jeziku. Radovi se u časopis prijavljuju isključivo putem OJS-a mrežne platforme (eng: Open Journal Systems) koja omogućava brz transparentan proces recenzija i objave zaprimljenih radova. Objavljenim radovima dodjeljuje se oznaku digitalnog objekta - DOI broj (eng: Digital Object Identifier) kako bi ostvarili jasnu i jedinstvenu klasifikaciju u cijelome svijetu te omogućili jednostavnu digitalnu dostupnost svih radova. Otvoreni pristup je osigurao bolju vrsnoću Hrvatskom časopisu za odgoj i obrazovanje, budući se poboljšava citiranost, interes za časopis i broj priloga. Veći broj priloga omogućuje bolju konkurentnost objavljenih članaka. Međunarodno uredništvo te dvojezična naklada omogućuju bolju vidljivost i prepoznatljivost u međunarodnom okružju te u domaćoj akademskoj i stručnoj sredini.

otvoreni pristup, otvorena znanost, otvoreni podaci, visoko obrazovanje, otvorena recenzija, metapodaci

nije evidentirano

engleski

Access Journals: Croatian Journal of Education

nije evidentirano

open access, open science, open data, higher education, open peer review, metadata

nije evidentirano

Podaci o prilogu

276-283.

objavljeno

Podaci o knjizi

Hebrang Grgić, Ivana

Zagreb: Školska knjiga

2018.

978-953-0-60044-7

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti