Povezanost osobina ličnosti i interesa kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 427598)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Debeljak, Jelena
Butković, Ana
hrvatski
Povezanost osobina ličnosti i interesa kod djece predškolske dobi
Cilj ovog istraživanja bio je kvantitativno istražiti osobine ličnosti kod djece predškolske dobi i njihov odnos s interesima. Uz to, ispitano je i postoji li razlika u osobinama ličnosti s obzirom na redoslijed rođenja djece. U istraživanju je sudjelovalo 147 djece iz 8 vrtića s područja Krapinsko-zagorske županije. Upitnike su roditelji nosili kući te su na njima procjenjivali svoju djecu. Prvi dio upitnika odnosio se na opće podatke, zatim su ispunjavali Upitnik interesa djece predškolske dobi te upitnik za mjerenje osobina ličnosti kod djece M5-PS-23, oboje skraćene verzije. Provedena je faktorska analiza na Upitniku interesa djece predškolske dobi te su dobivena četiri faktora. U kontekstu razlika u osobinama ličnosti s obzirom na redoslijed rođenja nisu utvrđene razlike. Pokazalo se kako postoji statistički značajna pozitivna povezanost između neuroticizma i Faktora 2, faktora koji se odnosi na zainteresiranost za igračke i predmete te igranje istim igračkama ; te negativna povezanost s Faktorom 3, koji se odnosi na pozivanje drugih u igru te spontano primjećivanje životinja i spontano ponavljanja fraza. Nadalje, rezultati ukazuju kako je ekstraverzija pozitivno povezana s Faktorom 3 i Faktorom 4, faktorom koji se odnosi na zainteresiranost za loptu i figurice. Dimenzije otvorenost ka iskustvu i savjesnost su pozitivno stitistički značajno povezane s Faktorom 3 i Faktorom 1, faktorom koji se odnosi na zainteresiranost za crtanje, slikovnice, strane jezike te dječje pjesmice i brojalice. Na kraju, za dimenziju ugodnost pokazalo se kako nije povezana ni s jednim Faktorom.
osobine ličnosti, interesi, djeca predškolske dobi
nije evidentirano
engleski
The relationship between personality traits and interests among preschool children
nije evidentirano
personality traits, interests, preschool children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
20.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb