Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osobine ličnosti i ponašanje na društvenim mrežama (CROSBI ID 427597)

Ocjenski rad | diplomski rad

Udovičić, Iva Osobine ličnosti i ponašanje na društvenim mrežama / Butković, Ana (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2018

Podaci o odgovornosti

Udovičić, Iva

Butković, Ana

hrvatski

Osobine ličnosti i ponašanje na društvenim mrežama

Društvene mreže postale su dio svakodnevnog života te su potaknule veliki broj istraživanja u kontekstu motivacija za korištenje, profila korisnika, ovisnosti i slično. Cilj ovog istraživanja je bio proučiti odnos osobina ličnosti, praćenja na društvenim mrežama, vremena i intenziteta korištenja društvenih mreža te spola. Ispitivano je prosječno vrijeme koje sudionici dnevno provedu na društvenim mrežama te su korištene Ljestvica intenziteta korištenja društvenih mreža (Facebook intensity scale (Ellison, Steinfield i Lampe, 2007), Big five Inventar (The Big five Inventory (John, Donahue i Kentle, 1991) i Upitnik o praćenju na društvenim mrežama konstruiran u sklopu kolegija ''Procjene i mjerenje ličnosti'' na Hrvatskim studijima. Podaci su prikupljeni online anketom. Sudionici su bili studenti Sveučilišta u Zagrebu (N=219) od kojih je 39.3% bilo muškog spola. Osobe muškog i ženskog spola su se značajno razlikovale na rezultatima Ljestvice intenziteta korištenja društvenih mreža. Nisu pronađene statistički značajne razlike između spolova s obzirom na praćenje na društvenim mrežama. Vrijeme provedeno na društvenim mrežama je u pozitivnoj korelaciji s neuroticizmom, a negativno povezano sa savjesnosti. Dobivena je značajna pozitivna povezanost praćenja na društvenim mrežama s neuroticizmom i vremenom provedenim na društvenim mrežama te značajna negativna povezanost sa savjesnosti, otvorenosti i ugodnosti. Intenzitet korištenja društvenih mreža je u značajnoj pozitivnoj korelaciji sa vremenom provedenim na društvenim mrežama te praćenjem i negativno povezan sa spolom. Žene intenzivnije koriste društvene mreže. Neuroticizam, ugodnost, vrijeme i intenzitet korištenja društvenih mreža su dobri prediktori praćenja na društvenim mrežama i model je objasnio 38% varijance praćenja na društvenim mrežama.

društvene mreže, osobine ličnosti, praćenje na društvenim mrežama, spolne razlike

nije evidentirano

engleski

Personality traits and behaviour on social networks

nije evidentirano

social networks, personality traits, social network monitoring, gender differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

25.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija