Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj glazbeno-pedagoške misli u 17.i 18. stoljeću (CROSBI ID 678513)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Svalina, Vesna Razvoj glazbeno-pedagoške misli u 17.i 18. stoljeću // Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija / Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena (ur.). Cetinje: Muzička akademija, Cetinje, 2019. str. 143-152

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna

hrvatski

Razvoj glazbeno-pedagoške misli u 17.i 18. stoljeću

Za razumijevanje i kritičko promišljanje sadašnjosti glazbene nastave u općeobrazovnoj školi potrebno je poznavati i razumjeti i njezinu povijest. U ovom radu poseban smo naglasak stavili na razvoj glazbeno-pedagoške misli i glazbene nastave u 17. i 18. stoljeću, vremenu kad se sve više raspravljalo o potrebi organiziranja glazbenog odgoja na široj osnovi i pod zaštitom države. Glazbeno obrazovanje tada se stjecalo u prvom redu u crkvenim školama, u kojima se naglasak stavljao na pjevanje, dok su formalni oblici svjetovnog glazbenog obrazovanja bili prisutni samo u manjem broju elitnih škola. Postojala je i privatna glazbena poduka koja je bila namjenjena djeci iz aristokratskih krugova i građanskih obitelji. U 17. i 18. stoljeću djelovali su značajni pedagozi i filozofi čije su se misli i djelovanje odrazili i na razvoj glazbene pedagogije u narednim stoljećima. Riječ je o trima pedagozima i filozofima: češkom pedagogu Janu Ámosu Komenskom, engleskom filozofu i empiristu Johnu Lockeu te švicarsko francuskom filozofu, književniku i glazbeniku Jean Jacques Rousseauu. Jan Ámos Komenský i Jean Jacques Rousseau pridavali su važnost glazbenom obrazovanju te su smatrali da ono ima svoje mjesto u općem odgoju i obrazovanju. Djeca trebaju učiti glazbenu teoriju, pjevati á vista, sudjelovati u glazbeno-stvaralačkim aktivnostima te svirati neki glazbeni instrument. Kako bi olakšao nastavu glazbe Rousseau je predložio i novi sustav bilježenja i čitanja nota koji je nazvan brojčanom metodom.

odgoj i obrazovanje, nastava glazbe, 17. i 18. stoljeće, Jan Ámos Komenský, John Locke, Jean Jacques Rousseau

nije evidentirano

engleski

Development of Musical-Pedagogical Thoughts in the 17th and 18th Centuries

nije evidentirano

education, music teaching, 17th and 18th century, Jan Ámos Komenský, John Locke, Jean Jacques Rousseau

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-152.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija

Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena

Cetinje: Muzička akademija, Cetinje

978-9940-9540-7-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija