Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije nastavnika Geografije – između tradicije i suvremenosti (CROSBI ID 678476)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Tretinjak, Ira Kompetencije nastavnika Geografije – između tradicije i suvremenosti // 6. Dani Šime i Ante Starčevića znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem ; Učitelj – između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.). Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2019. str. 108-109

Podaci o odgovornosti

Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Tretinjak, Ira

hrvatski

Kompetencije nastavnika Geografije – između tradicije i suvremenosti

U radu se analiziraju rezultati pristupnika postignuti u ispitima državne mature iz Geografije prema sadržajnim područjima ispitivanja, vrstama zadataka i kognitivnim razinama. Analizirani su ispiti s ljetnih rokova državne mature iz Geografije od 2010. do 2018. godine koje je polagalo 5508 pristupnika. Kvantitativnim metodama uspoređene su ispitne čestice kojima su ispitana geografska znanja s ispitnim česticama kojima su ispitane geografske vještine. Za egzemplarne zadatke prikazana je struktura odgovora pristupnika tako da su iskazani postotni udjeli pristupnika s točnim odgovorima, udjeli pristupnika s netočnim odgovorima i udjeli pristupnika koji nisu ni pokušali odgovoriti na postavljena pitanja. Analizom sadržaja netočnih odgovora u egzemplarnim zadatcima identificirani su mogući uzroci pogrešaka, posebice u zadatcima kojima su ispitane geografske vještine. Kvantitativnom analizom utvrđeno je da su najbolje riješeni zadatci kojima su ispitani odgojno-obrazovni ishodi iz sadržajnoga područja Geografija Hrvatske, što je očekivano zbog efekta novosti. Prema prosječnoj riješenosti slijede zadatci kojima su ispitani odgojno-obrazovni ishodi iz sadržajnoga područja Društvena geografija, što dokazuje utjecaj efekta prvenstva. Usporedbom postignuća pristupnika prema vrstama zadataka utvrđeni su bolja prosječna riješenost zadataka zatvorenoga tipa i najlošija riješenost zadataka produženoga odgovora. U svim je provedenim ispitima državne mature iz Geografije lošija prosječna riješenost zadataka kojima su ispitane geografske vještine nego zadataka kojima su ispitana geografska znanja. Analiza pogrešaka u netočnim odgovorima, posebice u zadatcima kojima su ispitane geografske vještine, omogućila je formuliranje smjernica za nove pristupe u poučavanju Geografije, inovativnije pristupe u odabiru strategija učenja te nove metode vrednovanja u Geografiji. Rezultati provedenih psihometrijskih analiza pokazali su na temelju kojih se zadataka mogu najbolje razlikovati učenici prema svojim geografskim znanjima i vještinama, što također može pridonijeti razvoju metodičkih smjernica i jačanju kompetencija nastavnika Geografije kako bi uspješnije odgovorili na nove potrebe (zahtjeve) odgojno-obrazovnoga sustava. Rezultati istraživanja prezentirani u ovome radu mogu biti korišteni u redefiniranju kurikula inicijalnoga obrazovanja magistara edukacije geografije, u procesu unapređenja nastavničkih kompetencija i u profesionalnom razvoju nastavnika, ali i u propitivanju uloge nastavnika Geografije u suvremenoj školi. Primijenjeni postupci u istraživanju pridonose i razvoju edukacijske geografije.

državna matura, edukacijska geografija, geografske vještine, kompetencije nastavnika, profesionalni razvoj nastavnika

nije evidentirano

engleski

Competencies of Geography teachers - Between Tradition and Modernity

nije evidentirano

state matura, educational geography, geographic skills, teacher competences, professional development of teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

108-109.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

6. Dani Šime i Ante Starčevića znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem ; Učitelj – između tradicije i suvremenosti

Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines

Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

978-953-331-231-6

Podaci o skupu

6. dani Šime i Ante Starčevića: učitelj - između tradicije i suvremenosti

predavanje

24.05.2019-25.05.2019

Gospić, Hrvatska

Povezanost rada

Geografija, Obrazovne znanosti