Kompetencije nastavnika Geografije – između tradicije i suvremenosti (CROSBI ID 678476)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Tretinjak, Ira
hrvatski
Kompetencije nastavnika Geografije – između tradicije i suvremenosti
U radu se analiziraju rezultati pristupnika postignuti u ispitima državne mature iz Geografije prema sadržajnim područjima ispitivanja, vrstama zadataka i kognitivnim razinama. Analizirani su ispiti s ljetnih rokova državne mature iz Geografije od 2010. do 2018. godine koje je polagalo 5508 pristupnika. Kvantitativnim metodama uspoređene su ispitne čestice kojima su ispitana geografska znanja s ispitnim česticama kojima su ispitane geografske vještine. Za egzemplarne zadatke prikazana je struktura odgovora pristupnika tako da su iskazani postotni udjeli pristupnika s točnim odgovorima, udjeli pristupnika s netočnim odgovorima i udjeli pristupnika koji nisu ni pokušali odgovoriti na postavljena pitanja. Analizom sadržaja netočnih odgovora u egzemplarnim zadatcima identificirani su mogući uzroci pogrešaka, posebice u zadatcima kojima su ispitane geografske vještine. Kvantitativnom analizom utvrđeno je da su najbolje riješeni zadatci kojima su ispitani odgojno-obrazovni ishodi iz sadržajnoga područja Geografija Hrvatske, što je očekivano zbog efekta novosti. Prema prosječnoj riješenosti slijede zadatci kojima su ispitani odgojno-obrazovni ishodi iz sadržajnoga područja Društvena geografija, što dokazuje utjecaj efekta prvenstva. Usporedbom postignuća pristupnika prema vrstama zadataka utvrđeni su bolja prosječna riješenost zadataka zatvorenoga tipa i najlošija riješenost zadataka produženoga odgovora. U svim je provedenim ispitima državne mature iz Geografije lošija prosječna riješenost zadataka kojima su ispitane geografske vještine nego zadataka kojima su ispitana geografska znanja. Analiza pogrešaka u netočnim odgovorima, posebice u zadatcima kojima su ispitane geografske vještine, omogućila je formuliranje smjernica za nove pristupe u poučavanju Geografije, inovativnije pristupe u odabiru strategija učenja te nove metode vrednovanja u Geografiji. Rezultati provedenih psihometrijskih analiza pokazali su na temelju kojih se zadataka mogu najbolje razlikovati učenici prema svojim geografskim znanjima i vještinama, što također može pridonijeti razvoju metodičkih smjernica i jačanju kompetencija nastavnika Geografije kako bi uspješnije odgovorili na nove potrebe (zahtjeve) odgojno-obrazovnoga sustava. Rezultati istraživanja prezentirani u ovome radu mogu biti korišteni u redefiniranju kurikula inicijalnoga obrazovanja magistara edukacije geografije, u procesu unapređenja nastavničkih kompetencija i u profesionalnom razvoju nastavnika, ali i u propitivanju uloge nastavnika Geografije u suvremenoj školi. Primijenjeni postupci u istraživanju pridonose i razvoju edukacijske geografije.
državna matura, edukacijska geografija, geografske vještine, kompetencije nastavnika, profesionalni razvoj nastavnika
nije evidentirano
engleski
Competencies of Geography teachers - Between Tradition and Modernity
nije evidentirano
state matura, educational geography, geographic skills, teacher competences, professional development of teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
108-109.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
6. Dani Šime i Ante Starčevića znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem ; Učitelj – između tradicije i suvremenosti
Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
978-953-331-231-6
Podaci o skupu
6. dani Šime i Ante Starčevića: učitelj - između tradicije i suvremenosti
predavanje
24.05.2019-25.05.2019
Gospić, Hrvatska