Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi (CROSBI ID 427493)

Ocjenski rad | diplomski rad

Babić, Ella Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi / Cvikić, Lidija (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Babić, Ella

Cvikić, Lidija

hrvatski

Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi

Usvajanje jezika kompleksna je tema o kojoj su promišljali mnogi filozofi, teoretičari i znanstvenici, a aktualna je i danas. Usprkos kompleksnosti dijete urednoga razvoja usvaja ga s lakoćom i kroz igru. Do četvrte godine života većina djece usvoji osnovu materinskoga jezika: fonološki sustav (glasove i intonaciju), morfološke promjene riječi te sintaktičke strukture rečenice. U ovome radu fokus je na razvoju leksičke kompetencije te jezičnoj kreativnosti pri tvorbi riječi. Cilj istraživanja bio je ispitati leksičku sastavnicu jezično-komunikacijske sposobnosti djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno u dječjem vrtiću u Zagrebu s djecom predškolske dobi (N=90) te se njime željelo stvoriti uvid u način na koji djeca tvore riječi za vršitelja radnje i instrument, imaju li prilikom imenovanja sklonost češćoj uporabi tvorbenih elemenata (osnove i sufiksi) te koji načini tvorbe prevladavaju. Rezultati istraživanja pokazali su da ispitanici od tvorbenih pravila u najvećoj mjeri koriste izvođenje, od tvorbenih elemenata pri imenovanju vršitelja radnje najčešće koriste glagolsku osnovu na koju dodaju vrlo plodne i plodne sufikse za imenovanje vršitelja radnje te da prilikom tvorbe imenica za imenovanje vršitelja radnje koje pripadaju široj semantičkoj skupini u većem broju koriste podređeni pojam.

usvajanje materinskoga jezika, derivacijska morfologija, tvorenice

nije evidentirano

engleski

Development of lexical competence and language creativity in pre-school age

nije evidentirano

first language acquisition, derivational morphology, derivatives

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

04.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija